Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite ställen på Grekiska öar

  • Kite ställen på Grekiska öar

    Publicerad av larry på 21 augusti, 2013 vid 11:02

    Hej,

    Har hyffsad koll på vart man ska vindsurfa i Grekland, men nu har jag börjat åka efter fallskärm också 😉

    Vilka öar/spots är bra för kitesurfing i Grekland? Vart brukar ni åka?

    Jag kommer ha en 12:a och en 9:a så jag behöver inte supermycke vind.
    Jag kommer ha familjen med så det får gärna vara lite trevligt ställe, men behöver inte vara något party.
    Gärna platt vatten med möjlighet till vågor. Chop har jag så det räcker hemma.
    Vindsäkert.

    Tipsa mig!

    Har ni andra tips i Europa området som stämmer in så ge mig dom också.

    //Larry

    larry svarade 10 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mikepunisher

    Medlem
    22 augusti, 2013 vid 13:35

    Prasonisi på Rhodos. (Vågor, Chop, Plattvatten)
    Mycket folk på sommaren. Finns affär, restauranger, solstolar, rescueboats m.m.

    Kremasti, Rhodos
    Choppigt, men väldigt vindsäkert på sommaren. Restaurang precis vid spoten, har solstolar. Man kan ju hänga här och åka till Prasonisi de dagar man vill köra plattvatten.

    Milos Beach, Lefkas
    Choppigt, bra vind, bra resturang direkt vid kitestället, man kan åka med dem från kitestället till en lagun med plattvatten.

    /MIK

  • larry

    Medlem
    23 augusti, 2013 vid 08:13

    Härligt. Tack för tips!!!

    Prasonisi hade jag koll på sen tidigare. Har aldrig varit där, men fått intrycket av att det inte är så mysigt att hänga där med familj samt att det kan vara lite väl mycke crowd, men annars bra. Stämmer det?

    Ska googla lite på Kremasti och Milos Beach.

    Fyll gärna på med fler tips!

  • tomw

    Medlem
    31 augusti, 2013 vid 20:07

    Larry, check out Naxos: mirkli vigla. Its choppy but not to bad. Small wind waves. Wind in summer guaranteed. 9 and 7 m kite. Been there 3 times for total of 60 days had 3 days without wind. Good place foe kids On south side of point, a 10 min walk from kite spot. No tingle-tangle tourist bs here. Go before August before German windsurfers take over
    Paros. On west side is the flat water spot.

  • larry

    Medlem
    26 september, 2013 vid 22:33

    @MikePunisher 714956 wrote:

    Milos Beach, Lefkas
    Choppigt, bra vind, bra resturang direkt vid kitestället, man kan åka med dem från kitestället till en lagun med plattvatten.

    /MIK

    Hej,
    Har surfat runt lite. Lefkas verkar trevligt. Vet du vart lagunen ligger på en karta eller vad stället heter?
    //Larry

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite ställen på Grekiska öar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.