Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite storlek?

  • kamaaina

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 05:59

    Vad jag verkar forsta sa innebar det stor pondus om man kan ta en stor kite i starka vindar eller? Jag kanske en 15kvm upp till 8-9 m/s e mojligt eller?

  • matthias

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 07:29

    det fixar du aldrig, kanske i bästa fall uppåt 7-8 om vinden är bra inte mer.

  • pjoter

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 08:01

    jepp de e pondus.
    därför folk inte kör fooil, dom e på tok för effektiva. ingen manlighet där inte.

  • patrikol

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 08:40

    Nej det är inte alltid fallet det kan vara precis tvärtom också. (Även om det just i Rambos fall är extremt och i hans fall beror på skicklighet och erfarenhet.)
    Jag är oftast bland dom sämsta ute på vattnet här nere och har oftast den största kiten!
    Nu väger jag 92 kg och hyffsat välränad så det har en del med din vikt att göra med.
    Storlek på bräda spelar ganska stor roll det med ju smalare bräda desto lättare att kanta emot.
    All kiteing i över 10 m/s skall skötas av dom som känner sig säkra på att dom kan hantera sin storlek på kite i den vindstyrkan.
    Är du det minsta osäker så skall du inte ge dig ut i dom vindstykorna går något fel så är du chanslös.

  • jak

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 08:43

    Svar till:


    hahhaha! en 16,5a i 10m/s. det skulle jag vilja se!

    [/ QUOTE ]

    moderna drakar har förbättrat depowern rejält. för 2 år sen var det inte möjligt.
    Sen är det ganska stor skillnad på att launcha i stark vind och bli överrigad ute på vattnet. Om du blir överrigad på vattnet så kan man hålla kvar draken förvånandsvärt länge…

  • matthias

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 08:56

    mm de e ju det jag menar. på skär kan man ju hålla en drake i princip hur länge som helst om de e jämnt tryck. men det handlar ju inom vilket vindfönster man får ut mest av draken och där den är hanterbar i alla lägen.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite storlek?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.