Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Kite storlekar?????????

  • Kite storlekar?????????

    Publicerad av crazykite på 28 december, 2013 vid 18:48

    Jag ska upp till Haugastol den 2 Januari snowkita för första gången måste ju öva lite innan Redbull ragnarok he he
    men blir inte klok på när man kan köra vilka vindar till vilka kittar?? förstår ni
    det behövs mindre vind på snö det vet jag men lite mer specifikt
    någon som kan svara????

    Jag har ju lite kites så det e inte problemet men vill bara veta vill ju inte vara helt cp och rigga upp en 12 när det kanske behövs en 7 ?????

    Kites jag har 🙂

    Best TS lightwind 15 2014
    flysurfer psycho 3 13m2
    Best GP 11 2014
    Best TS 12 2014
    Best TS 9 2014
    Best TS 7 2014

    Jag vet jag e lite pryl bög 😉

    debkausf svarade 10 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • andersr

    Medlem
    29 december, 2013 vid 11:11

    Det beror till stor del på hur underlaget ser ut. Om det är blötsnö eller mycket puder så behöver du större kite än om det är isigt. Jag föredrar att köra samma storlek på snö som på vatten. Skillnaden på snö och vatten är att det går att köra mindre kites, men då får du jobba med kiten i vindfönstret precis som när du är underrigggad på vatten och det tycker inte jag är så kul.

    Lycka till!

  • milkman

    Medlem
    29 december, 2013 vid 16:09

    Ojj.. Vad du köpt grejjor.. Välkommen till Stockholms bästa Surfbutik någon gång, Surfbussen 🙂

    Jag hade packat 7, 12 och 17 drakarna. (hade iofs bara ägt motsvarande storlekar så det var ett enkelt val)

  • crazykite

    Medlem
    1 januari, 2014 vid 08:23

    He he jag jag har köpt lite grejer men e ju lite pryltokig och företaget går bra så för första gången på många år kan jag unna mig lite lyx 😉 kolla lite vindar i haugastol och mmmm yes 12-17ms det lär ju räcka och bli över e ju som sagt första gången på snö har ju iofs kört snowboard i 12 år så det e ju inga problem och inte heller kiten så det ska nog gå bra…..

    @Milkman 719950 wrote:

    Ojj.. Vad du köpt grejjor.. Välkommen till Stockholms bästa Surfbutik någon gång, Surfbussen 🙂

    Jag hade packat 7, 12 och 17 drakarna. (hade iofs bara ägt motsvarande storlekar så det var ett enkelt val)

  • debkausf

    Medlem
    1 januari, 2014 vid 20:39

    Rapportera gärna om snöläget. tänkte mig upp en helg nu så fort som möjligt.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Kite storlekar?????????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.