Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kite(-surfing?) i Apelviken

  • jomensaatt

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 19:15

    Det är ju lite extra roligt att de lyckas lalla till det med att det är en vindsurfare som fått detta till verket (om det nu är sant)…. ojoj mycket skam an höra innan öronen trillar av. lol

  • doc

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 20:40

    @JoMenSåAtt 495659 wrote:

    Det är ju lite extra roligt att de lyckas lalla till det med att det är en vindsurfare som fått detta till verket (om det nu är sant)…. ojoj mycket skam an höra innan öronen trillar av. lol

    Det är inget med ett sådant förbud som är roligt. Vindsurfingen står på tur härnäst om väl förbudsskyltarna börjar komma…
    Och fattar du hur många kitesurfare det kommer att bli i Läjet? Tillräckligt med livsfarliga nybörjare där som det är idag.

    Kan inte nybörjarna hålla sig i Björkäng? Duktiga kitare har jag inga problem med, men noobes i Läjet när det är trångt är banne mig det värsta jag vet. Oavsett om jag kitar eller surfar just den dagen.

  • blackadder

    Medlem
    1 september, 2008 vid 08:39

    De flesta nybörjare är i Björkäng nu. Vi i Varbergs Surfklubb försöker avråda nybörjare från att surfa i Läjet då det inte är någon nybörjarspot. Men några kommer det ju alltid. Oftas håller ju nybörjare till vid strandkanten vilket gör att de borde störa oss andra ganska lite, dock finns ju badarna längst inne.

  • doc

    Medlem
    1 september, 2008 vid 14:28

    Fick nästan en fullskotad drake rakt i planeten häromveckan i Läjet. Den killen hade ingen koll… Det tog en minut innan jag fattade vad som hade hänt och då blev jag så förbannad att jag lät bli att åka dit o säga till honom, för att inte göra något dumt. Nästa gång jag ser honom blir det ett allvarligt ord kan jag lova. Men visst, det var kanske ingen äkta nybörjare, snarare en kille som är i det livsfarliga stadium där han tror att han har koll på läget samtidigt som han lider av en 18-årings odödlighet. Samma kille som man inte vill träffa i trafiken med pappas Audi.

    Hursomhelst, förbud är verkligen sista utvägen. Har inte fågelskådare och andra bakåtsträvare inskränkt vår värld tillräckligt redan?

  • rrd

    Medlem
    1 september, 2008 vid 14:50

    @Doc 495869 wrote:

    Fick nästan en fullskotad drake rakt i planeten häromveckan i Läjet. Den killen hade ingen koll… Det tog en minut innan jag fattade vad som hade hänt och då blev jag så förbannad att jag lät bli att åka dit o säga till honom, för att inte göra något dumt. Nästa gång jag ser honom blir det ett allvarligt ord kan jag lova. Men visst, det var kanske ingen äkta nybörjare, snarare en kille som är i det livsfarliga stadium där han tror att han har koll på läget samtidigt som han lider av en 18-årings odödlighet. Samma kille som man inte vill träffa i trafiken med pappas Audi.

    QUOTE]

    HaHa!!!

    Been there, done that!!! Hur många känner inte igen denna situation.

  • pete

    Medlem
    1 september, 2008 vid 15:00

    Been there, done that, som sagt. Fick fullskotad drake i planeten på Torö i K-viken 2004. Draken rev upp ett sår i pallet på mig och kajt-linorna hakade i min bräda och rigg som drev utom synhåll innan hela paketet som tur var landade långt upp bland bryggorna i norra delen. Är MYCKET skeptisk mot kajtare sen dess kan jag säga…

  • rrd

    Medlem
    1 september, 2008 vid 15:04

    Fyfan! Ännu ett skäl för att ha hjälm, kitehjälm?

  • blackadder

    Medlem
    1 september, 2008 vid 15:17

    @pete 495880 wrote:

    Been there, done that, som sagt. Fick fullskotad drake i planeten på Torö i K-viken 2004. Draken rev upp ett sår i pallet på mig och kajt-linorna hakade i min bräda och rigg som drev utom synhåll innan hela paketet som tur var landade långt upp bland bryggorna i norra delen. Är MYCKET skeptisk mot kajtare sen dess kan jag säga…

    Ja, alla är ju exakt likadana.

  • lars_k

    Medlem
    1 september, 2008 vid 15:47

    Fick också nära nog en kitare i skallen som från ingenstans plaskade ner ett par meter från mej i Melkbos, SA. Mitt bland 2-3m bryt dessutom. Visst fan är det tråkigt med förbud för de som är seriösa med sporten. Samtidigt kan en idiot som tror han är odödlig vara totalt livsfarlig för sin omgivning. Räcker det med en idiot förresten? Även “erfarna” verkar ju schabbla med grejorna titt som tätt. 😛

  • pete

    Medlem
    1 september, 2008 vid 15:59

    @Blackadder 495888 wrote:

    Ja, alla är ju exakt likadana.

    Ja, dom är ju det.

  • blackadder

    Medlem
    1 september, 2008 vid 16:01

    @pete 495899 wrote:

    Ja, dom är ju det.

    Suck…

  • jomensaatt

    Medlem
    1 september, 2008 vid 17:17

    @Doc 495696 wrote:

    Det är inget med ett sådant förbud som är roligt. Vindsurfingen står på tur härnäst om väl förbudsskyltarna börjar komma…
    Och fattar du hur många kitesurfare det kommer att bli i Läjet? Tillräckligt med livsfarliga nybörjare där som det är idag.

    Det roliga ligger i deras “teorier”. Och ja, det vore ytterst tråkigt om Lejet förstörs av ett överflöd av Kitare.

    Men är detta rykte ens verifierat?

    Jag har svårt att tro att det är fågelskådare som ligger bakom det hela, Apelviken är inget större fågelhabitat, i så fall hade det varit troligare att det gällt Lejet som jag förstår har en viss andel fågelliv.

    Vad jag skulle gissa är att antingen, 1: banverket ligger bakom det hela om det är sant iom att ett gäng Kitar har “blåst” upp på järnvägs kablarna, och där ligger en rätt stor mängd pengar och samhällsintresse. Elller 2: Badgäster klagat om att Kitare är farliga iom att många kör nära stranden.

    Personligen vill jag bara ha sagt att jag inte störts så mycket på Kitare i Apel personligen. De som är ute bland vågorna har fotast koll på grejorna och får jag säga oftast är väldigt hövliga med att väja och bana väg om man kommer. Tyvärr så finns ju rötäggen som kör som idioter, och det är ytterst sorgligt att de förstör för de andra Kitarna.

  • blackadder

    Medlem
    1 september, 2008 vid 17:33

    Det som är verifierat är att politikerna håller på att utforma ett förbud. Det är inte troligt att det är personliga åsikter som ligger till grund. Troligtvis är det klagomål från badgäster som utgör grunden i diskussionen. Vi i Varbergs Surfklubb har bett att få vara med i diskussionerna. Förhoppningsvis blir alla glada (eller så kanske det blir lite halvskit för alla).

  • jomensaatt

    Medlem
    1 september, 2008 vid 18:32

    Ja jag hoppas iaf att det inte blir något förbud… det finns det nog av ändå.

  • chrilleg66

    Medlem
    1 september, 2008 vid 18:44

    Kom till Norrland här finns det både plats och kärlek till alla.

    Och grymma spots dessutom.

    Why can´t we all be friends.

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kite(-surfing?) i Apelviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.