Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Kite träff i kittelfjäll !

  • oharris

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 16:12

    Åh ser skit bra ut! En fråga som inte blivit svarad på fast den ställts två gånger… har oxå en 12 bowkite (crossbow) fingerar det där uppe eller måste man ha foil??

    // Fredrik

  • sourra

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 17:22
    Oharris wrote:
    Åh ser skit bra ut! En fråga som inte blivit svarad på fast den ställts två gånger… har oxå en 12 bowkite (crossbow) fingerar det där uppe eller måste man ha foil??

    // Fredrik

    Det ska enligt uppgift från Sheriffen fungera finfint. Om så ej är fallet så kommer du se mig sitta och sura under ett bow-tält på ett fjäll nära dig. Eller rättare sagt – vid foten av ett fjäll nära dig.

    Obs! Gå alltid lätt packad i Kittelfjäll

  • milkman

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 18:04

    Alla kiter funkar när dom är i luften. Det är att få upp/ner dom i alla vindar, i alla lägen, eller att bära omkring dom som är jobbigt.
    Med detta arrangemang så kommer det finnas transport till och från där vi kitar och skoter för säkerhet som kan hämta folk så det blir inte så viktigt vilken kite du har. Självklart funkar den just du har kanon.

    Men när ni ändå är där så kan ni passa på att testa lite riktiga bergskiter också 🙂

    /Jens

  • ziik

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 20:51

    ser ju ut att bli rätt sweet!

    är i åre över vintern… å har med ganska stor sannolikhet bil. så tänkte höra om det är någon som är intresserad av att samåka om man tar sig upp.
    vet inte om jag ka vara ledig än. men ska kolla på det. kan ev ha någon polare som är sugen. men det går ju in fler än två i skôpet.

    ha det//Joel

  • telekiter

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 13:25

    Hmmm…kunde jus va kul grej det där. Jag får se lite senare hur det blir. Eventuellt kan jag dra dit från Sundsvall och kanske få med någon polare. Hoppas bara det hunnit komma tillräckligt med snö då (Kittelfjäll är inte kännt för att va snösäkert direk). Är det bra med snö är utförsåkningen bäst i Sverige (IMO). Men det kan faktiskt lika gärna va helt horribelt dåligt (= lite snö, vilket då framför allt gäller kalfjället).

    Man får hoppas på det bästa.

    /Urban.

  • larzonov

    Medlem
    6 november, 2006 vid 20:42

    Allå!

    Hur går det med http://www.mountainkite.com ???

    /Andreas

  • wibban

    Medlem
    30 november, 2006 vid 14:38

    Han hann inte klart med sidan innan vi åkte till Brasilien. Gissar att han fixar det de närmaste dagarna. Säsongen börjar dessutom oerhört tidigt där i år. Skulle ha börjat efter nyår men kommer att vara igång från runt den 10:e december.
    Kitelfjäll har tydligen fått 80 cm till över en meter snö och det är redan åkbart där.
    Jag ska ligga på honom att få upp sidan iaf.
    Mvh.
    /Magnus

  • mat

    Medlem
    2 december, 2006 vid 19:28
    Wibban wrote:
    Kan ge lite mer info om detta:
    * Buss kommer att gå från Göteborg rakt upp till Kittelfjäll.
    /Magnus

    Jag kommer!!!!!!!

    /Mat

  • ziik

    Medlem
    3 december, 2006 vid 18:21

    finns ingen buss som passerar åre eller? 😉

    //Joel

  • dsl

    Medlem
    26 december, 2006 vid 19:33

    Blir det nåt däruppe??

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Kite träff i kittelfjäll !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.