Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite tränare

  • wakenils

    Medlem
    3 februari, 2013 vid 09:51

    kolla med Mikael Dabrowski, han kan lägga upp ett personligt träningsprogram för dig och coacha dig till framgång. Han har ett flertal meriter inom svensk kite och är antagligen rätt man för jobbet!

  • pepa

    Medlem
    3 februari, 2013 vid 11:35

    Här är mitt tips; skaffa dig massor av wakeboardfilmer och titta på dem medans du lyfter skrot.

  • tuben

    Medlem
    3 februari, 2013 vid 12:02

    Tja! Nice att du vill satsa på kite!

    Jag har en kiteskola i Danmark http://www.amagerkiteskole.dk

    Jag kænner en del duktiga trænare/kitare som jag kan sætta dig i kontakt med. Du kan nå mig på tobias@amagerkiteskole.dk

  • jakobb

    Medlem
    4 februari, 2013 vid 20:54

    haha vänta nu, va? 1800 i timmen så ska jag göra mitt yttersta för att du ska bli elitkajtare.

  • kitemaster

    Medlem
    5 februari, 2013 vid 11:55

    Precis, det är svårt att hitta någon som är både kompetent och billig. Vi har både kiteinstruktörer och personliga tränare som kan ta dig till elitnivå, frågan är vad det får kosta?
    Vanlig privatlektion kite kostar 595kr/h, Gym/PT lägger du upp gemensamt med vår PT. Om det är intressant får du gärna höra av dig!

  • pepa

    Medlem
    5 februari, 2013 vid 13:57

    Här är ett tips till; din bästa tränare är vind varje dag. Så spara dina pengar och flytta till något ställe där passadvindarna låter palmerna svaja så ofta som möjligt.

  • wakenils

    Medlem
    5 februari, 2013 vid 18:52

    vem i norden kan ta någon till en nivå som pastor eller youri håller?
    det är väl en fråga om sjuk talang och en rejäl inställning? samt att vara på en kitespot 365 dagar om året
    tycker frågan är lite lustig, skaffa polare att peppa med till att börja med…
    eller ska du köra race? då blir du ändå ifrånkörd av någon som faktiskt kan hantera en kite… 😉 (i boots på en wakeboard)
    jaja, lycka till… mike var ju nära toppen ett tag!

  • virena

    Medlem
    6 februari, 2013 vid 13:34

    Helt klart satsa på att åka till ett vindsäkert ställe så att du kan få många dagar på vattnet och som tidigare personer nämnt, skaffa polare som peppar och ser vad du gör fel/rätt. Cumbuco är tex grymt vindsäkert och ett extra plus är att de öppnade ett gym här i förrgår, så man kan komplettera med styrka:) Göööött är det.

  • kitemaster

    Medlem
    6 februari, 2013 vid 14:57

    De andra här har helt rätt! Vind och tid på vattnet är absolut viktigast. Särskilt om du är nybörjare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite tränare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.