Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite’a i Marbella första veckan i nov?

  • Kite’a i Marbella första veckan i nov?

    Publicerad av cortex på 21 oktober, 2011 vid 09:18

    Jag piper ner till Marbella den 31:e oktober för en veckas semester med familjen. Någon som kommer att vara där och kite’a vid den tiden? Jag funderar på att ta med mig iaf en kite och en bräda.
    Någon som annars har koll på vilka spots som är bra och vart man får köra etc?

    /Kaj

    kneepad svarade 12 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kneepad

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 11:02

    Hej Kaj!
    Jag har varit ganska mycket i de krokarna. På senare tid jobbat och kitat längre NE kring Torrevieja.
    Fattar att det inte är läge att ta familjen till Tarifa kanske….det är “bara” 10 mil bra väg annars – Tarifa behöver väl ingen kommentar…
    Solkusten och Costa Blanca är ju inget förstaval för en ren kitevecka men det är ju tur att du kan packa din största Speed trea…i en fejkad golfbag kanske. Fast det är lurigt med de där Levante och Poniente-vindarna…
    Kanske http://www.haggstrom.nu/kite/kite_marbella.jpg kan vara till NÅGON hjälp – där verkar väl San Pedro eller Los Monteros ligga nära.
    Hoppas någon ger dig bättre och förstahandsinformation.
    Ha det gött på semestern!!:smile:

  • cortex

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 11:22

    Tackar för infon!

    Jodå, Tarifa har jag varit i en hel massa. Så där behövs ingen mer information. 🙂
    Den här semestern är en ren familjesemester så det blir ingen tripp till Tarfia tyvärr.

    Så… om man bara ska ha med en kite är det alltså en lättvindskite som är bäst att plocka med? Typ en Speed3 15 DL?
    Jag klurade annars på att ta med en 10’a, men då kanske man knappt får köra alls?
    Min plan var att försöka klara sig mig utan bil… men det verkar bli tungt.

    /Kaj

  • kneepad

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 12:02

    Jag satt en hel höst uppe i Mar Menor söder om Torrevieja på stranden. ALL ledig tid- solstol, kite och bok och väntade på vind. Fick man vind i två dagar av sju så var det bra. Men så kan det förstås blåsa till ibland…
    Enligt http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=48789 så blir det inte medelvind över 5 m/s närmsta veckan och ungefär så känner jag igen det. Rakt av så skulle jag ta Speed3 21:an (som handbagage) och tro på lättvind. Men det här tipset kan jag nog få fan för….
    Kolla Windguru innan flighten….?

    P.S. Min Kiteguide enl. bilden är inte den allra bästa- fast det är på de spotsen Windguru mäter. Kanske finns det bättre spots?
    Kolla runt med Google Earth Street View går bra…
    D.S.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite’a i Marbella första veckan i nov?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.