• kitebag??

    Publicerad av mrfuckface på 16 augusti, 2006 vid 15:29

    Någon som har tips på bra kitebag som man inte behöver betala pung för när man flyger?? Jag fattar inte va de är för idioter som klassar kitesurfing som vindsurfing! Brädan är ju förfan inte större en än snowboard!!

    walle svarade 17 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • yann

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 16:01

    Naish Golfbag e grym! Jag har inte provat att resa med den än men tanken är väl att man ska kunna smussla med sig prylarna som golfutrustning vilket är bra mycket generösare än att klassas med windsurfare.

    http://www.naishkites.com/showsofttech.aspx?itemID=24

  • larssa

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 17:11

    Jag köpte en resegolfbag på Stadium förra året som funkade skitbra att resa med och den kostade inte mer än 400:-

  • nic

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 18:17
    mrFuckFace wrote:
    Någon som har tips på bra kitebag som man inte behöver betala pung för när man flyger?? Jag fattar inte va de är för idioter som klassar kitesurfing som vindsurfing! Brädan är ju förfan inte större en än snowboard!!

    Golfbag är kanske bra om det finns specialdeal på golf men om du inte har övervikt så nöj dig med att bara inte berätta vad som ligger i. (eller säg kläder)

    nic

  • superoskar

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 19:11
    mrFuckFace wrote:
    Någon som har tips på bra kitebag som man inte behöver betala pung för när man flyger?? Jag fattar inte va de är för idioter som klassar kitesurfing som vindsurfing! Brädan är ju förfan inte större en än snowboard!!

    Jag å min kompis ska flyga med airfrance, tydligen räcker det med att man har en golfklubba i väskan så räknas det som en golfbag, sen kan du fylla upp med vad du vill. Ring dom du ska flyga med å se vad dom säger

  • surfbasse

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 21:31

    jag köpte en mystic ammobox från landvetter behövde jag inte betala nåt men på hemvägen fick jag betala 25 euro det tog den som golfbag

  • patrikol

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 01:05
    Yann wrote:
    Naish Golfbag e grym! Jag har inte provat att resa med den än men tanken är väl att man ska kunna smussla med sig prylarna som golfutrustning vilket är bra mycket generösare än att klassas med windsurfare.

    http://www.naishkites.com/showsofttech.aspx?itemID=24
    Har själv en sådan mycket nöjd.
    Bra kvalite som med allt annat ifrån Naish.

  • patrikol

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 01:06
    Yann wrote:
    Naish Golfbag e grym! Jag har inte provat att resa med den än men tanken är väl att man ska kunna smussla med sig prylarna som golfutrustning vilket är bra mycket generösare än att klassas med windsurfare.

    http://www.naishkites.com/showsofttech.aspx?itemID=24
    Har själv en sådan mycket nöjd.
    Bra kvalite liksom allt annat ifrån Naish.

  • ollefax

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 07:56
    superoskar wrote:
    mrFuckFace wrote:
    Någon som har tips på bra kitebag som man inte behöver betala pung för när man flyger?? Jag fattar inte va de är för idioter som klassar kitesurfing som vindsurfing! Brädan är ju förfan inte större en än snowboard!!

    Jag å min kompis ska flyga med airfrance, tydligen räcker det med att man har en golfklubba i väskan så räknas det som en golfbag, sen kan du fylla upp med vad du vill. Ring dom du ska flyga med å se vad dom säger

    kan ju vara bra att ha de dagar de inte blåser också, för det händer ju varje jäkla resa. öva bunker slag på beachen borde ju funka.

  • skotten

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 11:09

    this is all really weird.. When I take my Downhill bike to France or the UK, I never have to pay a cent for it, and its a big ass heavy bike. I just use the “sports allowance” whick is always about 30kg when I book.

    Tony

  • yann

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 12:52
    patrikol wrote:
    Yann wrote:
    Naish Golfbag e grym! Jag har inte provat att resa med den än men tanken är väl att man ska kunna smussla med sig prylarna som golfutrustning vilket är bra mycket generösare än att klassas med windsurfare.

    http://www.naishkites.com/showsofttech.aspx?itemID=24
    Har själv en sådan mycket nöjd.
    Bra kvalite liksom allt annat ifrån Naish.
    Eller hur, än så länge har jag inte hittat någon övre begränsning i hur mycket prylar man kan knö ner i den. Väskan väger in på nätta 20kg en normaldag. 2 kites, 2 bommar, 2 selar, en bräda, pump, våtdräkt, booties, handduk, hjälm och reserdelsneccesär (som ingår). Inga problem!

  • pewe

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 14:19

    http://www.north-sails.com/products/list.asp?iArtCatID=33&iActive=1&iMenuID=389&iParentMenuID=237

    Den bästa väskan på marknaden! Köp den mindre storleken! Alla som köpt den är fantastiskt nöjda! inkl mig själv!

    Bra hjul och bra kvalitet för övrigt och bra med utrymme, helt enkelt bra!

  • grozzny

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 15:36

    Fattar inte heller detta, varför det ska vara så dyrt att ta med surfprylar. Golfbagar kan vara stora och tunga som as (Vet detta då jag jobbar på Landvetter) utan att det kostar extra, men kiteprylar som är nätta och fina ska kosta extra. Sjukt…

  • skanepaul

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 16:31

    Köpte en resegolfbag på dormy, 299:- kostade den tror jag, skitbra! Får ner 3 kites bräda + lite till.

  • mrfuckface

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 14:59

    fan va bra!! tack för alla tips!

  • wims_lkp

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 15:28

    Annars kan du köpa min Dakine air wagon. Så får du en riktigt shcysst bag. Köpte den till en planerad resa till vietnam, men de blir inget med de nu.. synd! Skicka PM isåfall.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.