• Publicerad av whackyzyrex på 27 mars, 2009 vid 12:54

    Tjenare grabs. 😀

    Nu måste vi vara seriösa.. någon som vet en bra kitenybörjar bok där grunderna?
    Köpte en fast det var mest tricks. Känner mig inte helt redo för det än. 😛

    Tack för tips!

    eddie svarade 15 år sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • kvabbso

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 18:13

    Det finns en himla massa bra nybörjar DVD´s.
    Förmodligen bättre än böcker.

    KITEschool

    fatsand har bra grjes

  • pjoter

    Medlem
    29 mars, 2009 vid 07:50

    iko kursboken är rätt bra skriven.

  • whackyzyrex

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 10:39

    Ja men det är ju givet.. mycket bättre med dvd. Har inte tänkt den tanken ens.

  • zo0

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 20:31

    fatsand gör dom fetaste filmerna. från att börja åka i första till mobes och annat fint i professional

  • whackyzyrex

    Medlem
    31 mars, 2009 vid 14:17

    Den är grei! 😀

    Någon som vet var man kan tanka lite goa filmer? Är ju inte hackern direkt. Hehe. 😛

    Fan vad jag längtar till att lära mig surfa nu i sommar..

  • skotten

    Medlem
    6 april, 2009 vid 09:11

    well obviously the best way to do it is to go on a course, everything that isnt quite clear will be clearly explained, and you get the chance to react to situations where your body is getting thrown around, you cant really recreate panic watching a DVD.

    This is an OLD site, but there is some informative stuff in there;

    http://kitefilm.com/eng/weeklytrick.asp

    surferlove, stay safe, and book a lesson!

  • krixa

    Medlem
    6 april, 2009 vid 11:32

    Om du är intresserad av att åka på snö också så kan jag rekommendera How to Snowkite vol1 iaf, http://www.snowkitefilm.no/paypal_buy.asp?location=2&productid=3

    Riktigt pedagogisk och bra! En lika grym film för kitesurfing efterlyser jag också. Alltid nice att sitta och nöta en film X antal gånger innan en kurs så har man rett ut vissa begrepp i förväg.

  • johnni

    Medlem
    8 april, 2009 vid 09:34

    jag tog IKO kurser i grekland i somras. det var väldigt värt varenda öre. dessutom satt vi och såg på “kiteboarding progression – beginner” vilket gav en riktigt bra överblick på vad vi gjort efter varje lektion. den finns även i “advanced” också när man lärt sig grunderna liksom. är värt att kolla upp

  • simoneburgess

    Medlem
    11 april, 2009 vid 12:42
    johnni;539414 wrote:
    jag tog IKO kurser i grekland i somras. det var väldigt värt varenda öre. dessutom satt vi och såg på “kiteboarding progression – beginner” vilket gav en riktigt bra överblick på vad vi gjort efter varje lektion. den finns även i “advanced” också när man lärt sig grunderna liksom. är värt att kolla upp

    Det finns en progression – intermediate. Är det inte den du menar istället för advanced?

  • johnni

    Medlem
    13 april, 2009 vid 17:18

    det är nog den jag menar, ja!

  • rosmari

    Medlem
    15 april, 2009 vid 09:58

    Skrev upp mig på kurs, fick en Dvd ca en vecka innan starten…Kanon, tyckte jag! Vet inte om det är standar, men jag blev helnöjd!
    Annars kan du alltid söka på Youtube, efter olika moment

  • sourra

    Medlem
    15 april, 2009 vid 10:51

    Till eventuella nytillkomna – tänk på att bok eller film inte ersätter kurs. Det är endast ett komplement.

  • rosmari

    Medlem
    15 april, 2009 vid 12:17

    Borde kanske förtydliga mig…
    Det var kursledaren som skickade ut DvD:n…..Även om man tittade så ögonen blödde är det, precis som Sourra säger….
    Irl är en helt annan femma! Kraften i en kite är bra starkare än man som nybörjare inser!

    =)

  • eddie

    Medlem
    18 april, 2009 vid 05:52
    Rosmari;540658 wrote:
    Borde kanske förtydliga mig…
    Det var kursledaren som skickade ut DvD:n…..Även om man tittade så ögonen blödde är det, precis som Sourra säger….
    Irl är en helt annan femma! Kraften i en kite är bra starkare än man som nybörjare inser!

    =)

    Men hej R!
    Sjukt konstigt att hitta DIG här? 😉
    Kram

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.