Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitecamp i Cumbuco Brasilien

  • skoglund78

    Medlem
    9 september, 2012 vid 09:06

    Tjena. Vi landar i fortaleza 10/11 men har svårt att tyda om det ät 2012 10-17/11 ni är där??? Vart på stranden håller ni till? Vi har intevfixat boende n men vill bo på beachen. Förslag? Gustav helsingborg

  • virena

    Medlem
    9 september, 2012 vid 19:06

    Hej hej! Har skickat ett PM till dig. Det är 2012 10 november som campet börjar:) Vore superkul om ni kommer till oss.

  • ipelle

    Medlem
    13 september, 2012 vid 21:26

    Hej!

    Hade gärna deltagit i campet, men har tyvärr inte möjlighet i november. Hur är Cumbuco i december och, hur är cumbuco i jämförelse med Jericoacoara? =)

    / Per

  • virena

    Medlem
    23 september, 2012 vid 20:15

    Halloj! Cumbuco är grymt bra i December. Jag har aldrig varit i Jerri, men när det gäller kite så är vad jag förstår Cumbuco bättre. Det finns några som gillar jerri mer, men där blåser det sjukt mkt. Mån behöver åka iväg för att kunna kita. Går altså inte att kita där man bor. Jag gillar Cumbuco som fasen, just för att allt är så nära och möjligheter till båda vågor och plattvatten. Plattvatten behöver man dock en buggy för att komma hem om man inte vill kryssa 6 km. Men man får sig en härlig downwinder ner, med fina vågor. Så kom gärna och hälsa på:).

  • deaz

    Medlem
    23 september, 2012 vid 20:36

    hur är Cumbuco i april-maj? : )

  • ipelle

    Medlem
    24 september, 2012 vid 02:48

    Tack så mycket! Framför allt är det plattvatten jag vill åt. Finns det laguner med i Cumbuco? Jag tänkte dra en liten turne genom Jeri och Cumbuco i dec så jag kommer absolut och hälsar på! =)

  • virena

    Medlem
    30 september, 2012 vid 16:17
    iPelle;699499 wrote:
    Tack så mycket! Framför allt är det plattvatten jag vill åt. Finns det laguner med i Cumbuco? Jag tänkte dra en liten turne genom Jeri och Cumbuco i dec så jag kommer absolut och hälsar på! =)

    Kul Hojta till när du är på ingång:)

  • virena

    Medlem
    30 september, 2012 vid 16:17
    deaz;699488 wrote:
    hur är Cumbuco i april-maj? : )

    Tyvärr oftast regnperiod. Förra året var dock superbra. Inget folk och massa vind, men det var väldigt ovanligt.

  • mattsson

    Medlem
    9 november, 2012 vid 15:36

    Hej!
    Jag landar i Fortaleza 12/11 och tänkte köra på spotarna längs kusten från Cumbuco till Jeri under nov/dec. Åker själv och teamar gärna upp med folk som är i krokarna.
    Vore kul att komma förbi campet och köra lite med er. Några tips på boende?

  • virena

    Medlem
    10 november, 2012 vid 22:25

    Hej hej! Såg ditt meddelande först nu. Har skickat ett PM till dig. MVH Virena

  • karlkarl

    Medlem
    11 november, 2012 vid 17:02

    Jag och några polare skall till sydamerika i vinter/vår. De skall till rio på karnevalen i början av februari, men jag är mer sugen på att dra en kiterepa då. Är säsongen helt död i slutet av januari till mitten av februari?

  • virena

    Medlem
    14 november, 2012 vid 21:11

    Januari brukar vara bra tycker jag. Februari är lite mer lotteri, men i år blåste det så gott som varje dag i februari. De flesta år brukar det blåsa en del i februari, men man kan nog inte räkna med vind varje dag. Räkna normalt sett också med lite större kites.
    Hör av dig om du har fler frågor:)
    MVH Virena

  • ipelle

    Medlem
    15 november, 2012 vid 18:27

    @Mattsson 703014 wrote:

    Hej!
    Jag landar i Fortaleza 12/11 och tänkte köra på spotarna längs kusten från Cumbuco till Jeri under nov/dec. Åker själv och teamar gärna upp med folk som är i krokarna.
    Vore kul att komma förbi campet och köra lite med er. Några tips på boende?

    Kommer vara i Jeri from 7:e till 19:e decmber och cumbuco 19:e december till 9:e Januari. Har bokat in mig på Casa Coco Verde i Jeri (http://www.casacocoverde.com), har oxå mejlat lite med dom. De verkar riktigt trevliga och hjälpsamma. Drivs av en kitesurfare. Hojta till om du är en Jeri eller Cumbuco under de datumen. Alltid kul att teama upp!
    http://www.facebook.com/skrelle

  • karlkarl

    Medlem
    18 november, 2012 vid 15:00

    @Virena 703314 wrote:

    Januari brukar vara bra tycker jag. Februari är lite mer lotteri, men i år blåste det så gott som varje dag i februari. De flesta år brukar det blåsa en del i februari, men man kan nog inte räkna med vind varje dag. Räkna normalt sett också med lite större kites.
    Hör av dig om du har fler frågor:)
    MVH Virena

    Låter ju bra 🙂
    Då jag skall ut och resa runt sedan kommer jag inte kunna ta med mig egen utrustning. Kan man hyra där nere och vad kan det kosta?

  • virena

    Medlem
    23 november, 2012 vid 01:28

    Halloj! Visst går det att hyra grejor, får dock återkomma med priser. Har inte det i huvudet.

    MVH Virena:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitecamp i Cumbuco Brasilien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.