Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite/fallskärm för Speed Flying??!!

  • Kite/fallskärm för Speed Flying??!!

    Publicerad av above_the_law på 17 april, 2008 vid 12:25

    Hallå!
    Jag tänkte börja med speed flying efter en otrooooolig upplevelse i Voss:laugh: !
    Har hört att Ozone ska ha en modell som är anpassad för just Speed Flying, Bullit eller liknande???
    Någon annan som har tips för att komma hyfsat billigt undan?

    Grymt fin session i Draget idag annars:laugh: !!!!
    Sola sken 13 grader varmt och lagom med vind för 10 HP Nemisis och Jamie M. Satte en urkrokad frontroll för första gången med helt clean landning också….Lika kul varje gång men gör nåt nytt….:laugh:
    Kan även meddela att Best Nemisis HP 10 kvm fungerar ypperligt även när du fått punka på den näst längsta struten!!! Antagligen så solid ändå p g a CubenFiber i LE, samt airframe webbing etc. I love Cuben Fiber:-)!
    Nu ska här bytas blåsa i struten….samt jobba en del…x
    Ses på vattenet eller i luften…
    /Nicco

    above_the_law svarade 16 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • skotten

    Medlem
    17 april, 2008 vid 13:13

    I am still on pretty good terms with the guys in JN they do a couple of models.. Although I think OZONE may have a little more avionics experience on this one to be honest, their paragliders are pretty decent.

    If ya want I can give Berndt a call and see what he is looking for one cheap.. what ya gonna do in return?

  • nundy

    Medlem
    17 april, 2008 vid 15:00

    @above_the_law 459010 wrote:

    Hallå!
    Jag tänkte börja med speed flying efter en otrooooolig upplevelse i Voss:laugh: !

    Var på voss i fredags och då var det några som höll på med det också. Har inte sett de där förr… såg helt sinnes ut 🙂 Vart testade du det? Slettafjellet?? Var det svårt?

  • haze

    Medlem
    17 april, 2008 vid 16:55

    Jag körde JN här i vintras. Grymt kul och en grym vinge.. Riktigt skoj och går fort. Men vete fan om jag skulle våga köra bräda 😉

    Skotten kan du inte kolla pris till mig oxå? Jag har mailat Milkman men han svarar inte. Litar mer på dig 😉

  • milkman

    Medlem
    17 april, 2008 vid 21:46

    Bullit och La Bombe kostar ca 12000kr med sele. Men det är inte jag som säljer dom, utan ni kan vända er till http://www.skysport.se som har agenturen för Ozones skärmar. Lasse kan det mesta om sporten och modeller.. Och varför man bör gå kurs (känns igen va?:) ).

    Hasse, hade jag fått ett mail så hade du fått ovan svar. Lessen att jag inte kunde ge dig bättre service.

  • haze

    Medlem
    18 april, 2008 vid 02:08

    Milkman: Mailade dig den 28 jan Kl 19.23. Gillade verkligen Ozone vingen.

    Men nu är det lugnt. Fick en av JN så jag klarade mig i vintern..

    Och kurs är verkligen verkligen måste på detta. Sjukt sjukt mycket svårare än Kite och farligare…..

  • above_the_law

    Medlem
    18 april, 2008 vid 07:30
    Haze;459055 wrote:
    Jag körde JN här i vintras. Grymt kul och en grym vinge.. Riktigt skoj och går fort. Men vete fan om jag skulle våga köra bräda 😉

    Skotten kan du inte kolla pris till mig oxå? Jag har mailat Milkman men han svarar inte. Litar mer på dig 😉

    Håller med Haze, det är skidor som gäller här (till att börja med)…
    Inte alls så farligt om man bara kör i öppen terräng, som jag först trodde i alla fall…men andrenalinproducerande som inget annat:wink: .

    – Slettafjell var destinationen ja!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite/fallskärm för Speed Flying??!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.