Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteinstruktörer sökes till västkusten

  • Kiteinstruktörer sökes till västkusten

    Publicerad av surferboy på 11 februari, 2005 vid 07:59

    Vi planerar att hålla ett surfcenter i Askimsviken i sommar med start mitten av maj fram till mitten augusti. Under denna period behöver vi ett antal kite och windsurfing-instruktörer som jobbar heltid eller extra.

    Är du intresserad så kontakta oss på 031-704 39 00 eller maila till info@wallensports.se

    Mvh,
    Gustav
    Wallén Sports

    surferboy svarade 19 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • pet

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 09:27

    Oj. Hur har ni tänkt bedriva det? Askimsviken är ju lite sisådär säkert, med tanke på alla badgäster, brygga o skyltar som är överallt. Hur kommer ni lösa det? Även om man håller sig till den grunda delen till höger kommer det alltid vara någon som kommer åka mot badstranden och inte kan vända. Och på den grunda delen finns en hel del stora stenar att vricka o bryta fötter på. Sen har man ju vindförhållanden. Det är ju rejält byigt där om vinden inte är exakt.
    Jag började själv där och det är ett frustrerande ställe att lära sig på. Och man får antingen akta sig rejält, eller avstå helt från att surfa om det befinner sig folk på stranden. För i början hamnade man ju alltid på stranden till slut:) Hade jag fått välja hade jag inte börjat lära mig där. och bara surfat där när stranden var tom. Som tur var så hamnade jag aldrig på stranden när det var badgäster där, och på den tiden var man ju nästan enda kitaren där. Men nu när vi är fler och ett flertal kitar kraschar på stranden med badgäster kommer nog campingen se till att kommunen stänger av oss kitare. Risken att kitar kraschar på stranden är ju större när det är nybörjare som lär sig.

    Bara lite tankar som genast uppstod.
    /Pete

  • andi_j

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 11:15

    Helt rätt Peter, kunde inte sagt det bättre själv!

  • metallifredd

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 11:27

    du säga vad jag inte orka PetterGubben..

  • luuddee

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 12:11

    låter helt livsfarligt..

  • rambo_johnson

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 12:49

    låter ju tottallly lifegefarlich det dära

  • surfmc

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 20:29

    Det står ju hemort varberg på dig, kör kurser där istället surferboy! Håll lägre priser än de andra bara…….

  • surferboy

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 21:15

    Jo visst har du rätt. Dock kommer vi ha windsurfingkurserna där och vårt centra kommer ligga där. Det troliga blir dock att kitekurserna kommer hållas mobilt. Dvs i Åsa eller på annat håll men i samförstånd med kursdeltagarna.

    Det är därför jag skriver västkusten i ämne…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteinstruktörer sökes till västkusten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.