• Publicerad av anonym-anvandare på 17 juli, 2003 vid 20:37

    Hej
    har nu tagit ig i kragen och ska köpa utrustning men vad är bäst???? är nybörjare och har koll på märken men inte vad de står för. alla snackar om Slingshot, är de bäst? vilka brädor/kite är bäst?
    tack/ jake

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • hampe_

    Medlem
    17 juli, 2003 vid 20:58

    Tjena,

    Vi har bra pris på Slingshot paket med
    bräda och kite. kolla på kitepower.se för mer info.

  • hengo

    Medlem
    17 juli, 2003 vid 21:32

    Slingshot fuel är den överlägset skönaste draken jag kört!
    bara kört 4-5 timmar med den än så länge, och kan utifrån det säga att det är det absolut bästa jag åkt med! drag,lyft,hang och stabilitet!

    Tror den skulle funka som förstakite, om du ser till att gå en kurs(eller två) innan du ger dig ut själv.
    Du kommer defenetivt inte att växa ifrån den!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juli, 2003 vid 21:43

    coolt
    //kitecat

  • michel

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 02:34

    Kommer du förbi Varberg kan du prova en Slingshot fuel
    och Naish AeroII eller X3, vi kan även berätta lite vad som
    skiljer drakarna åt. Brädor i olika klasser har vi också så
    du kan känna på !

    /Michel/www.kiteshoppen.com

  • michel

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 02:35

    vilka andra drakar har du kört ?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 05:53

    Hej Jake

    Jag är på inga sätt någon expert. Men jag har just köpt mig ett kitepaket efter att ha kollat/mejlat/ringt runt ganska mkt.
    Det jag beslutatde mig för att köpa och som känns bra med kvalitet och pris är Cabrihna CO2 med en prankster bräda.
    Surfersparadise har för mig jättebra paket pris på detta.
    Det är ett köp som jag känner mig helnöjd med.

    En 16kvm Co2 m pranksterbräda = 14´500:-

    Men smaken är som baken, delad……

    Vad jag förstås så är alla -03 drakar från dom större märkena av bra kvalitet.

    Henke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 07:29

    Hade jag varit nybörjare idag hade jag köpt begagnat. Förra säsongens grejer är bra grejer och man kommer ner många tusenlappar i pris. Man irriterar sig snabbt på att man inte har två kitar och då kan det vara bra att inte bränna 15.000 på en gång.

  • patrikol

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 07:49

    Har själv precis köpt grejor. Naish Aero II, Cabrina Vario 138. Frågat runt bland så många experter som möjligt före köp, både i Sverige och danmark 9 av 10 rekomenderar Aero II an. Tänk på att vissa tipsare själv säljer utrustning och därför så vill dom såklart sälja sina grejor.
    Det finns proffs som använder Aero II an så den skall nog räcka till dig med wink.gif
    Klicka på länken nedan så kan du läsa ett test av kiten.
    Mvh Patrik
    http://www.kitesurferen.dk/view.php?type=3&id=321

  • kitelife

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 09:34

    Tjena, det är svårt (om inte omöjligt) att säga villken drake/märke som är bäst idag!

    Vad jag kan säga om SS fuel är att det är en av (kanske den) mest välbyggda draken på marknaden, den håller för stryk och varar länge villket kan vara nog så viktigt om man ska lägga ut 15000:- av sina hårt sparade pengar… Den är lämpad för nybörjare och tyngre åkare som behöver lite mer bottendrag/stabilitet istället för prestanda och en oroligare drake (läs: ostabilare) som far omkring så fort du släpper konsentrationen…. å andra sidan är det inte en direkt nybörjardraken som du växer ifrån på en sessong (som wippi hydro) utan en drake att växa och utvecklas med, det är bara en fråga om åk stil och innriktining när du avancerar.

    Drakarna har oxå mycket gott andrahands värde så den dan du kan åka och börjar titta efter drakar som passar din personliga stil så kan du alltid sälja den igen till ett vettigt pris och köpa det som passar dig… fast jag tvivlar på att du vill byta när du väl har provat och bildat dig en egen uppfattning.

  • davids

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 09:37

    Åker du skidor eller snowboard förstår du säkert hur omöjlig denna frågan är. Ställer du den frågan till skid/snowboard åkare får du 1000 olika svar. Det FINNS helt enkelt inte en kite eller en bräda som alla kommer överens om att, denna är faktiskt snäppet bättre än alla andra.

    Jag skulle också köpt begagnat om jag vore du, kommer ner till halva priset typ, och får ändå bra grejer. kolla http://www.kitesurferen.dk de säljer massvis begagnad utrustning, jag köpte min Wipika Hydro 15.4 2002 års modell, skitfin för 5700 kr (svenska) komplett med bar, linro, bag, pump, inga revor inget alls och inga lagningar, kanonskick, och funkar bra. Istället för att lägga 11000 kr på en ny kite kan jag nu köpa typ en ny skimboard, vågbräda och lite annat stuff.

  • kitelife

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 09:44

    Motsvarande paket i SS kostar “bara” 13498:-

    Fuel 15 -03
    Fanatic spider/Raptor -03

    – 500:- rabbat efter fullbordad kurs med Kitepower/Kite:Life

    Kan det vara intessant kanske ? wink.gif ?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 15:49

    Tack för alla svar!!!!!!! smile.gif
    Det här med att köpa begagnat verkar ju vara ett billigt och bra alternativ. Finns det några drakar/märken man bör undvika? Tänkte köpa något nästa vecka….

    /Jake

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.