Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitekurs i estland eller lettland?

  • Kitekurs i estland eller lettland?

    Publicerad av spazzacamino på 16 maj, 2008 vid 18:17

    tjenare någon som vart i krokarna och sett om det är någon som kör nå kurser där eller möjligtvis uthyrning.
    Har gått kurs hemma i sverige men var så äckligt grymma förhållanden när vi gjorde den så osäker på om det är något för oss. vore kul å testa när det är normala förhållanden alltså inte 20 ms:)
    ska i alla fall bila i dessa länder i sommar så tänkte passa på då jag vet att det finns grymma stränder för kiting där.
    tack på förhand / mvh Christian Dahlström

    hrlarsson svarade 15 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • t0bbe

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:58

    Hej,

    vet tyvärr inget om hur det är att kita där, men är intresserad av att själv åka dit och köra om det går. Vet att Pärnu i Estland har en fin långgrund strand, men vet inte hur det är att kita där. Skriv gärna här på forumet och berätta när du har varit där!

    Tobias

  • spazzacamino

    Medlem
    21 juni, 2008 vid 17:23

    jaja det ska jag göra har varit i pärnu föeut å då kita dom för fullt där så nog går det alltid:) ‘
    lovar att skriva hur det var åker vecka 30 och har fått tag på en lett som ska kika upp lite åt mig så nåt ska vi nog få tag på:) trevlig sommar!! så länge

  • hrlarsson

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 19:38

    Ett tips är Ventspils, lång sandstrand gångavstånd från stan, billigt käk o dryck, stor studentstad, man bor tokbilligt på studenthotellet..
    Annars är Dagö, Sareema, ett annat bra tips, som Gotland, enorma plattvattenytor på norra sidan, annars bra spots lite överallt..
    Kursverksamhet såg jag ingen men det var ju 2 år sedan man var där..

  • metsasarv

    Medlem
    28 juni, 2008 vid 07:07

    @HrLarsson 478351 wrote:

    Ett tips är Ventspils, lång sandstrand gångavstånd från stan, billigt käk o dryck, stor studentstad, man bor tokbilligt på studenthotellet..
    Annars är Dagö, Sareema, ett annat bra tips, som Gotland, enorma plattvattenytor på norra sidan, annars bra spots lite överallt..
    Kursverksamhet såg jag ingen men det var ju 2 år sedan man var där..

    På Saaremaa, Ösel, mitt hemland, finns “saaremaa surfiklubi”, de har kitekurs, hyr ut utrustning för, hemsidan är saaremaasurf.ee (på estniska förståss 🙂
    Jag själv är bara en nybörjare, men kan ta mina drakar med, surfa tillsammans, kanske byta o testa olika grejer på vattnet och ha det roligt helt enkelt. Här finns bra sandstränder för flesta vindar.
    Välkomna till Ösel!
    +37255903615
    metsasarv(at)hot.ee

  • hrlarsson

    Medlem
    28 juni, 2008 vid 12:24

    184552.jpgHittade en bild på plattvattenområdet som är mellan öarna i norr mot fastlandet, grunt och platt med sandbotten..[IMG]http://www.panoramio.com/photo/184552[/IMG]

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitekurs i estland eller lettland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.