Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitekurs i november?

  • Kitekurs i november?

    Publicerad av peterpilot på 9 september, 2012 vid 10:18

    Hej!
    Var ska man åka för att ta en kitekurs v 45? Får väl bli lite söder ut, men sydamerika är väl lite overkill för en vecka… Tänkte att en kurs är en bra grej, gick en för ett år sen men skulle nog sitta fint med en till… 🙂

    Så, var är det bra kiteing i början av november? Funkar typ egypten eller marocko?

    Tack!

    skiandkite svarade 11 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • perl

    Medlem
    9 september, 2012 vid 19:18
    PeterPilot;697878 wrote:
    ….
    Så, var är det bra kiteing i början av november? Funkar typ egypten eller marocko?

    Tack!

    Inte testat Marocco, men varit i Egypten ett par gånger i oktober/november, bla. El Gouna, och ute på båt med X-Travel. Mindre vind senare på hösten och kallare (dock varmare än svensk sommar, men man kör gärna med shorty i alla fall).

    El Gouna är (eller i alla fall var) trevligt (mysigare än Hurgada), Hurgada är kanske mer party om du vill ha det oxo.

    MVH
    Per

  • above_the_law

    Medlem
    11 september, 2012 vid 06:47
    PeterPilot;697878 wrote:
    Hej!
    Var ska man åka för att ta en kitekurs v 45? Får väl bli lite söder ut, men sydamerika är väl lite overkill för en vecka… Tänkte att en kurs är en bra grej, gick en för ett år sen men skulle nog sitta fint med en till… 🙂

    Så, var är det bra kiteing i början av november? Funkar typ egypten eller marocko?

    Tack!

    Marocko funkar fint OM du åker till rätt spot. Tips: Essaouira/Sidi Kaouki. Ca 2 h med bil från Agadir.
    http://www.soulsurfers.info/morocco/sidi_kaouki.html
    OBS! Tagazouth funkar vanligen inte för kite den tiden p g a fel riktining MEN desto bättre vågsurf där då:-)
    alt
    Dackhla (längst söder ut där det i princip alltid blåser)

  • hildingdude

    Medlem
    12 september, 2012 vid 09:53

    hör av dig om du vill ha hjälp med egypten, va där 8 veckor i april maj. det blåser på somfan nu och det är bra i europa så de lär blåsa i egypten med.
    Jag roadtrippade dom 30 milen som är mellan marsa alam och el gouna. det finns massa softa ställen men jag hade velat dra ner till hamata och köra där det verkar sjukt sweet 😀

  • tobbebobbe

    Medlem
    12 september, 2012 vid 10:05

    Jag har precis bokat en resa från El Gouna 1-10 November. Min första kite-resa men hoppas på vind. Vindfria dagar kan man säkert snorkla eller liknande.

    Som det ser ut nu åker jag själv, en polare funderar på att hänga med men det är osäkert. Jag skickar privat meddelande med min email, hör av dig om du bestämmer dig för El gouna/hurghada samma tid som jag.

  • skiandkite

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 15:02

    Jag funderar också på att åka ner dit. Vem reser du med och var ska du bo. Det ser ut som lite klent med vind men det borde gå och köra de flesta dagar om man tar med sig en 12.a också. Eller vad tror du? Jag håller på att leta resa nu. Jag har kört hela denna sommaren. Kan köra ok men har bara börjat prova att hoppa.
    Martin

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitekurs i november?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.