Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitekurs i vår

  • Kitekurs i vår

    Publicerad av hejning på 12 januari, 2012 vid 17:02

    Halloj!

    Jag och en polare bestämde oss innan jul att vi skulle gå en kitekurs ihop i vår, så min fråga är snabb och enkel, när drar kurserna igång i vår, och vilka har den “bästa” kursen där man snabbast kommer igång och kan köra på själv eller ja vi 2 själva?
    Vi bor i NV skåne och kör gärna en bit om kursen är bra.

    /Henning

    kitemaster svarade 12 år sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • danger

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 17:26

    Jag tror inte att du kommer få något vettigt svar på vilken som har den “bästa” kursen, då alla instruktörer naturligtvis förespråkar sin egen skola och det sällan är någon som testar mer än en skola. Frågan borde istället vara “vilken skola ska man undvika?”
    Har dock aldrig hört talas om någon som varit missnöjd med sin kurs här i Skåne! Men det kanske andra har gjort?

  • andersr

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 18:00

    Gå kurs hos en skola med certifierade instruktörer så kommer ni säkert bli nöjda.

    Lycka till!

    / Anders

  • deaz

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 18:08

    Finns mängder, bara att ta någon. Det är väl såklart bäst om dom har lite erfarenhet men precis som föregående talare ska det ju inte vara nån skillnad på dom så länge dom är certifierade!

    fast å andra sidan så finns det bra och dåliga läkare också 😉

    Lycka till!

  • karl-petter

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 06:38

    Ett alternativ ni kan fundera på är att ta kursen på snö. Förstår om inte möjligheten finns men långt ifrån alla tänker på den möjligheten. Finns lite fördelar med det, ni kommer igång snabbare med att åka och på så sätt lär er hantera kiten snabbare och kommer sedan ha lättare när ni väl skall köra på vatten.

    Så skall ni upp till fjällen i vinter, kolla om ni kan ta en kurs där.

  • kalle07

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 11:22

    Hej
    http://www.kitekalle.com har kurser året runt. Vi har ceritfierade instruktörer och använder Northkites och Flysurfer kites med 5:e lina för ökad säkerhet. Utgår från Halmstad men kör kurser från Varberg till Södra Skåne lite beroende av vindförhållanden och var kunderna bor.

    Vill ni komma igång asap, så kan vi köra på landbrädor med små kites (ATB som en snowboard men med hjul). Sen tar vi ett pass i vattnet när det blir varmare.

  • chtano

    Medlem
    3 maj, 2012 vid 19:59

    Hej,

    Om intresse finns för att gå en kurs i Varberg har ni möjlighet att gå kurs via mitt företag CH Tano AB. Kursverksamheten startades upp förra sommaren. Företagets sida om kurser och kitesurfing hittar ni på http://www.mykite.se

    Jag har varit aktiv kitesurfare/snowkitare sedan 2005 både i Sverige och utomlands men har inte ansett det nödvändigt att ta någon certifiering pga min erfarenhet och kunskap om kitesurfing och dess möjligheter och risker. Måste betona att säkerheten är en viktig aspekt i de kurser jag erbjuder.

    Hälsningar
    Carl-Henrik

  • kitemaster

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 08:35

    Precis som vissa skriver här ovan kommer du få väldigt subjektiva recensioner här på forumet.
    Men för att svara på några av dina frågor så är våra kurser i full gång sedan i slutet på mars. Räkna med cirka 2 dagar för att komma igång ordentligt. Vi har nyss byggt ett vattensportcenter på Lomma Beach som vi är väldigt stolta över eftersom Lommabukten och Habo Ljung erbjuder Skånes (och kanske landets) i särklass bästa nybörjarspot.

    http://www.kite.se

    Om inte det säljsnacket gick hem så har du i nordvästra Skåne även Kiteskolan Båstad som är erfarna och duktiga, liksom Kitelife här nere hos oss 😉 Vassego!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitekurs i vår

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.