Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitemodeller! Pamela Anderson?

  • Kitemodeller! Pamela Anderson?

    Publicerad av kamikazekiteren på 5 september, 2005 vid 18:50

    Jag skal kjöpe nye kiter men hvilke??

    Byttes ut = Nytt
    15,5 Wipika hydro ..= Raven 16, contra 16,5 , EH 15, Takoon
    12 naish aero2 ..= Eh 11/12, Raven/torch 12,Cabrina, Takoon

    Jag har bare provat eh 11, och den var jette sköy at hoppe med och “mjuk” i rörelsene samenlignet med naish aero 2. Men tykker Cabrina har betre “sefety” system, ingen front(mitt)liner som tvinner seg slik at leehsen inte kan löse seg riktg ut. Vil föle meg tryggere med en Cabrina. Derimot er naish med 5. line en super lösning om man kjörer unhoocked, da faller kiten rolig ned. Hva skal jag gjöre er nogon mölighet att testa kites i Malmö/skåne?? tongue.gif

    dalen svarade 18 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gethighsports

    Medlem
    5 september, 2005 vid 19:12

    Ta Pamela eller kontakta Anders på Lasurf o testa Slingshot innan du bestämmer dig.

  • samhansson

    Medlem
    5 september, 2005 vid 19:13

    finns bara en Safty och det är DU….

  • anonyn

    Medlem
    5 september, 2005 vid 19:34

    det med att 5linan snurrar in sig så att det inte går att skota in den tror jag är lite svårt, du sitter ju fast i 5linan och när du släpper bomen dras den iväg i framlinorna så även om det är snurrat fastnar den inte. har tokat mig ltie gånger meed min slinslut både vanligt snurrade och att kiten vridigt sig genom sig själv men aldrig haft problem att 5linan fastnar. vet inte hur det är med de andras 5linor system men tror det är samma princip.
    en annan bra sak med 5lina är att du kan depowra kiten utan att den trillar ner. var ute för ett tag sedan när det kom en vindby så jag lyfta in mot stranden, hade jag droppat kiten haden den kraschat i pinnar och skog men med 5lina kan du få bort massa kraft men ändå ha kvar den i luften.
    dock kan man knasa till det och få att kiten vänder sig in och ut så att 5linan blir snurrad runt kiten (har hänt mig ja)
    så det är lite att fundera på

  • rambo_johnson

    Medlem
    5 september, 2005 vid 21:51

    Svar till:


    finns bara en Safty och det är DU….

    [/ QUOTE ]

    WORD, själv är bäste dreng!

  • dalen

    Medlem
    5 september, 2005 vid 22:14

    går det åt helvete så vet man ju vad man inte ska göra och då ska man hålla det för sig själv så man sedan kan garva åt andra när de gör samma fel. Ha ha

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitemodeller! Pamela Anderson?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.