Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteolyckor…

  • kalabra

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 13:33

    Det bästa är ju om alla kör säkert då skulle vi slippa den här diskussionen. Man kan ju börja med att skippa boardshortsen utan på våtdräkten och ta på sig en hjälm till exempel, eller varför inte ha båda…? Titan rockar men inte i skallen!
    Frågan är ju hur man skall nå fram till en bra nivå av omdöme och medvetenhet hos de som håller på?
    På vilket sätt jobbar exempelvis kite instruktörerna idag?
    Vad ställs det för krav på en person för att få kalla sig instruktör?

    Kan inte heller se hur anarki skulle främja säkerheten genom att myndigheterna inte skulle kunna få tag i kontaktpersoner för sporten och därigenom kunna utöva ett överförmynderi och bestämma vad som är tillåtet eller ej.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 13:59

    Javiiiste! de knske kan bli nått om man sätter upp en plan på hur man ska verkstella dessa önskemål. Utse någon eller bara att någon tar tag i detta (någon som orkar) annars kan man ju alltid bara snacka! / pontan

  • rambo_johnson

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 14:05

    Inlägg raderat av KiteKonfMaster

  • kalabra

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 14:07

    Bor du i Varbergs trakten så har du mer eller mindre frivilligt anmält dig.
    Vi är ett par som skall träffas imorgon ang. detta, jag bjuder på in dig osett!!!
    Framför allt så skall det kitas imorgom em.

  • patrikol

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 14:08

    Smart drag wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 14:12

    Patrik, du som är brandman borde väl vara en vän av säkerhet? Nybörjare är du också enligt dig själv.
    Kom med nått konstruktivt.
    CH

  • patrikol

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 14:30

    Säkerhet är en sak föreningsliv en annan. Men visst finns det fördelar med både och. Jag är övertygad om att det kommer både föreningar och restriktioner vare sig vi vill eller ej. Jag är för säkerhet och dom hjälpsamma kite killar som frivilligt har hjälpt och fortfarande hjälper mig när det behövs och dom har tid över. Däremot så är jag inte så glad för pekpinnar och regler, vissa behövs säkert men desto fler är onödiga. Därför så måste var och en använda sunt förnuft, vilket ibland verkar vara en brist vara. Ps jag tar åt mig av kritiken, ramlar in i det oseriösa tjabbandet för mycket ibland. Är förmodligen lite av ålderman ibland kitefolket och bör föregå med gott exempel. Tack för ditt påpekande. smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 14:32

    Inlägg raderat av KiteKonfMaster

  • gangsta_erik

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 17:25

    jag fattar allvarligt inte varför vissa tror att bildandet av föreningar kommer generera fler restriktioner och förbud? En förening har ju ingeting att säg till om, gillar man inte de eventuella regler en förening har är det ju bara att skita i dem eller hur? Däremot kommer aktiva föreningar förmedla kunskap och generera respekt för sporten som i sin tur kommer höja säkerhetstänkandet och dito nivå. Angående förbud tror jag också att bildandet av föreningar snarare kommer att förhindra dessa då myndigheter, kommuner och t.ex. campingägare känner att det finns någon som har det övergripande ansvaret och någon som de kan föra en dialog med istället för att helt sonika instifta förbud. WURD!

  • lucifer

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 18:27

    “Här skulle det vara citerat: Så länge man bara skadar sig själv så är det ju lugnt bla bla bla.” Vet inte vad det var för rövhål som skrev det men….

    Detta är inte fallet!
    Ta säkerhetsbälte tex. utan säkerhetsbälte skadar du inte fler än dig själv. Det som är poängen om det skulle bli lag på hjälm mm. är att minska skador = utgifter för svenska folket, för det är ju i form av skatter vi finansierar våran svenska sjukvård.
    Så se till att inte köra ihjäl er nu för helvete, det enda det kommer att medföra är en massa förbud och höjda skatter.

    Tack för att ni lyssnar barn!

  • backe

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 19:35

    Inlägg raderat av KiteKonfMaster

  • virre_bu

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 20:24

    Jag höll på att halka en gång när jag kissade när jag var full!

    Det är faan farligt att dricka..
    Man riskerar att ha kul då…
    (säg inte det högt, då kanske dom förbjuder det… ja ni vet sverige och roligt går ju inte ihop)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 21:09

    well said erik.

    //staffan

  • rambo_johnson

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 23:34

    Inlägg raderat av KiteKonfMaster

  • rambo_johnson

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 23:40

    Inlägg raderat av KiteKonfMaster

Sida 4 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteolyckor…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.