Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitepriser i Hong Kong…

  • Kitepriser i Hong Kong…

    Publicerad av villjam på 6 februari, 2003 vid 11:59

    Mailade en shop i hong kong som säljer kites. En ny Airush 12.2 (projected) från 2002 kostar 5751 SEK inkl. Bom, linor, väska och stor pump!! Motsvarande i sverige kostar 15.-16000 SEK

    En begagnad får man inte ens billigare. Köpte en motsvarande i danmark för 5500:- (vilket är billigare än dom brukar säljas för).

    Sen om man åker över till kina (bara att ta en färja över dan) Kan man säkert få den för under tusenlappen direkt från tillverkaren.

    Slutsats: Nästa gång ni åker till Australien, se till att stanna 2 dar i HK på vägen ner.

    P.S. En 2003 Lift 15.5 ink. allt, kostar 8000 SEK D.S.

    anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • sirgomez

    Medlem
    6 februari, 2003 vid 13:13

    fabriker säljar inte direkt! de få inte och de skulle aldrig våga annars få de ingen jobb.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 februari, 2003 vid 14:15

    Vilken shop var det ??
    //S

  • villjam

    Medlem
    6 februari, 2003 vid 16:14

    Tror nog inte det är svårt att få tag i EN kite direkt ifrån fabriken. Däremot går det nog inte att köpa 50st.

    Företaget heter wind’n surf ltd. och butiken nånting liknande x-games eller x-sports.. sök på nätet. Dom hade en hemsida.

    m.v.h. Villjam

  • sirgomez

    Medlem
    7 februari, 2003 vid 06:57

    jag har redan provt att få grejor direkt från fabriken och det gick inte. Men kanske lyckas du! Lycka till!

  • melker

    Medlem
    8 februari, 2003 vid 16:48

    Nån som vet några namn på tillverkare, fabriker, försäljare etc. i asien. Skulle vara intresant att kolla upp möjlighterna att ta fram ett svenskt märke. Är intresserad av all info som mer vetande än jag kan sitta inne på.

    Mvh – Melker

  • mons

    Medlem
    26 augusti, 2003 vid 10:48

    ok, en gamal jävla tråd… (kolla datum) men nu ska jag till australien och på hemvägen är det meningen att jag just ska stanna i Hong Kong. DU har möjligtvis inte andressen till butiken (hemsida) eller någon annan som har hittat den. För har en kännsla av att Hongkong är en ganska så stor stad… och vill inte irra omkring och leta efter någon liten kitebutik på bakgatorna.

  • mons

    Medlem
    26 augusti, 2003 vid 10:51

    ahaa… tror jag hittade bara för det direkt efteråt. kan det vara denna andressen?
    http://www.lankwaifong.com/lkf/display_retail.asp?sid=19

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2003 vid 11:19
  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2003 vid 12:54

    jag kan fixa hem bra kites för runt 400-500 dollar bra grejer asså dirket från fabrik om det e nån som e sugen på o ta hem minst 25st

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitepriser i Hong Kong…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.