Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)

  • patrikol

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 14:52

    @bohm 473290 wrote:

    hemkommen från portugal i går. halvkass vind, men det var bara bra för jag hade lämnat alla mina kite-grejor hemma och var där för att lära mig vågsurfa.

    Nu blev man ju inte alls avis! 😉

    Hur gick det med den riktiga surfingen?

    Fick du klämm på det?

  • johnk

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 14:58

    Najs med bryt så nära stranden så man slipper paddla halva dagen för att komma ut. Blir väl ganska korta åk iofs och högre risk att bryta nacken i bottnen…

  • bohm

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 15:35

    @patrikol 474223 wrote:

    Nu blev man ju inte alls avis! 😉

    Hur gick det med den riktiga surfingen?

    Fick du klämm på det?

    Det gick rätt skapligt de två sista dagarna.

    @johnk 474226 wrote:

    Najs med bryt så nära stranden så man slipper paddla halva dagen för att komma ut. Blir väl ganska korta åk iofs och högre risk att bryta nacken i bottnen…

    På förmiddagen bröt vågorna längre ut och man fick lite längre åk. När sedan tidvattnet gick ut på eftermiddagen kom bryten närmare stranden.

  • gh0st

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 16:32

    @bohm 473290 wrote:

    hemkommen från portugal i går. halvkass vind, men det var bara bra för jag hade lämnat alla mina kite-grejor hemma och var där för att lära mig vågsurfa.

    Hahahaha på bild nr3 har du ju inte ens försökt fokus på din egen tjej Bohm! hahaha. Du får en Aloha för det! =)

  • bohm

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 16:48

    hehe.. måste varit nåt inställningsfel på kameran…

  • gh0st

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 17:04

    Hahah, ja, det var precis det jag trodde ; )

  • christian12345

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 17:38

    Fina bilder!

    bohm;473290 wrote:
    [..]var där för att lära mig vågsurfa.

    Är det två olika brädor du har? Hade du dem med hemifrån, eller hyrde du?

  • bohm

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 18:11

    Jag körde med softboard de första dagarna och en Mini-mal de sista. Softboarden är något mer bekväm att få i skallen då den är betydligt mjukare än en epoxy-bräda.

    Jag var på ett surfcamp och då ingick brädhyra.

    Jag är för övrigt bara med på bild när jag bär brädan…. Har lite bilder när jag åker, men de ligger fortfarande i kameran

  • toinobcool

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 18:14
    Call3;457333 wrote:
    Är i full fart med att planera en kite-tripp till Portugal(Faro/Algarve) i juni och hade velat ha lite tips inför resan! 🙂

    Tankarna går i att hyra bil och bo hyffsat billigt..

    Hur är det med kitecamps? Någon som har provat?

    Tips om boende och allt annat som spots t.ex. mottages varmt!

    Good winds!
    Calle

    Hello there, if I’m not in mistake you are thinking KiteSurf in Portugal.
    Algarve it is a very popular place to do KiteSurf, good places good wind and after all a good night in town. =)
    If you are looking for a place, whit not that much confusion and excelent place to ride you have places really near from the capital, I’m talking about all the Coast from Troia to Sines, Like a small town whit a excelent place called Comporta, where it is made once and while KiteSurf Cups.
    then You have more near the capital places like Praia da Nova Vaga , guincho ,lagoa albufeira, still excelent places, once and while , whit a lot of people but ofcourse if y avoid the weekends.
    Well Portugal have excelent places to KiteSurf, from the north to the side.

    you have here a site whit school spots, where 99% are in the most wanted areas to KiteSurf.
    http://www.kiteriderz.com/links.php

    I hope I could help.

    António

  • gh0st

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 18:35

    Awesome! Thanks for the help. Yeah, there is a bunch of guys/gals headed down to Portugal in july/august.

  • toinobcool

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 19:33
    gh0st;474290 wrote:
    Awesome! Thanks for the help. Yeah, there is a bunch of guys/gals headed down to Portugal in july/august.

    No problem, i’m from portugal, so I know what i’m talking about. I pratice kitesurf mostlt in troia.

    Antonio.

  • christian12345

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 19:57

    Thanks for the tips, António. Appreciate it a lot; if we’re somewhere close in a couple of weeks, I’m buying lunch.

    So. It seems most of the kitesurf you’re talking about is around or south of Lisboa? Me and my gf plan to just roadtrip from Lisboa and go north until we find a nice lagoon, hang out at the lagoon for a while and then continue north and so on. Is that a bad idea? Will we end up at mostly gusty/choppy/mediocre spots if we don’t go to ‘official spots’?

    Also, I don’t know if it’s just me, but I can’t make the link work…

  • yann

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 21:23

    @bohm 473290 wrote:

    hemkommen från portugal i går. halvkass vind, men det var bara bra för jag hade lämnat alla mina kite-grejor hemma och var där för att lära mig vågsurfa.

    Var var du någonstans? Bilar söderöver på söndag med sikte på Portugal och behöver lite tips på både våg och kitespots.

  • yann

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 21:50

    @_Sofia_ 469743 wrote:

    Nu har jag oxå bokat :laugh: ngn som har en resegolfväska att låna ut?…

    Sugar daddy got what u need… igen! 🙂 Har en jag inte använder så den kan du låna.

  • sourra

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 22:36

    Golfbagsproblematiken löste vi för ett par veckor sedan. Lösning: Wacko får lämna tillbaka min bag, Sofia får låna den istället. Alla glada. Hurra.

Sida 5 av 13

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.