Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kiteschool Hua hin Thailand

  • Kiteschool Hua hin Thailand

    Publicerad av krall på 10 mars, 2013 vid 13:03

    Tja, har äntligen fått tummen ur och ska testa på kitesurf! Åker till Thailand över påsk för att lära mig och undrar om nån av er aktiva som kan rekomendera någon kiteschool eller dyl i Hua hin området? Eller egentligen vilket område som helst inom 50 mil från bangkok för vi har bil så vi kan röra på oss.

    Men ser ut som det kiteas mest i hua hin området så blir troligen dit.
    Tanken är en 3 dagars kurs och få lko 1,2 gärna 3 också.

    Nån som har tips erfarenheter så motages detta väldigt tacksamt!

    krall svarade 11 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • mikepunisher

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 09:15

    Hej.

    Vi var o surfade i Thailand November 2011 och vi var då i Chumphon ett par dagar. Där hade de ett sk. kitecenter men det var verkligen inget att hänga i granen. Fanns en snubbe man kunde ringa till så kom han med lite grejer och körde någon slags kurs. Vi gick ingen kurs utan det var andra man träffade där som bokade kurs, så man såg hur det gick till. Efter några dagar i Chumphon drog vi vidare till Hua Hin och rent generellt så tyckte jag det stället var grymt mycket bättre. Dock är det en ganska smal strand, men i jämförelse med den i Chumphon så var bredden helt OK. Stranden i Hua Hin är ju flera kilometer lång så det finns plats. Jag skulle rekommendera er att söka er ner på stranden och leta efter det svarta “mystictältet” som finns uppställt längs stranden. Där håller ett trevligt gäng till och det är där de flesta väljer att ta kurs. Bredvid kitecentret finns det strandresturang med en jävla massa Chang´s. Det finns även solstolar att hyra precis bredvid. Vi bodde på Nilawan Guesthouse och där var det ca 200 meter ner till stranden och sen ca 150 meter till mystictältet. Vi höll till längst nere vid en kanten av stranden första dagen men där var det hotellvakter som hela tiden påpekade att man var i vägen för deras gäster. Dock så var det ett kitecenter där. Men dagen efter gick vi som sagt längre ner på stranden och hittade detta ställe med stora tältet. De hade också en kiteaffär i anslutning till stranden, där man kunde gå på toa m.m. Så jag rekommenderar er att leta er dit.
    /MIK

  • krall

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 17:19

    Tja, ska absolut kolla upp de där, tack ska du ha!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kiteschool Hua hin Thailand

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.