Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitespot vid Sandhammaren

  • Kitespot vid Sandhammaren

    Publicerad av david-southsurf på 21 juli, 2012 vid 19:54

    Hyr ett hus vid Sandhammaren en vecka och undrar var det finns bra kitespots. Ska ju blåsa på måndag så då vill man ju gärna ut. Nån som har några tips?

    skanepaul svarade 11 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • viktor77

    Gäst
    23 juli, 2012 vid 06:28

    Hela stranden från Borrby till Löderup är en stor fet spot. Downwindern från Borrby till Sandhammaren måste vara en av de bästa kiteupplevelserna man kan få i Sverige. Men det blir väl lite frånlandsvind idag på ostkusten? Själv ska jag till Nybrostrand (strax öster om Ystad) idag måndag, vilket ju inte är speciellt långt från Sandhammaren.

  • skanepaul

    Medlem
    23 juli, 2012 vid 10:59

    Inte frånlandsvind längs sandhammaren-borrby så långe det är vindriktning SV.

    Är nog ett gäng som kör i Ystad idag, antingen vid Tornet (Nybrostrand) eller lite närmare Ystad vid ett ställe vi kallar Fortet.

    Vind just nu: SV 224 grader 9-11m/s och jag jobbar……suck……..

  • skanepaul

    Medlem
    23 juli, 2012 vid 14:33

    Fast det varade ju bara 5 min tydligen! 🙂 🙂

  • viktor77

    Gäst
    23 juli, 2012 vid 22:11

    Fick ett par timmar vid Nybrostrand idag. Såg att några var ute längre österut på stranden i ja typ 5 minuter. Verkar som vågor kan byggas upp rätt bra längs denna strand.

  • skanepaul

    Medlem
    24 juli, 2012 vid 10:58

    Österut??

    Kan bli väldigt fina vågor vid Tornet, ännu bättre en bit ner på Kabusa skjutfält/Hammars backar men då får man gå en bit.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitespot vid Sandhammaren

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.