Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitespots i Costa Rica?

  • Kitespots i Costa Rica?

    Publicerad av bosco på 22 november, 2006 vid 13:49

    Åker till Costa Rica över nyår, är det någon som vet
    var man kan kita?, tänkte ta med utrustningen!

    -J

    stolle svarade 17 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • niccoschiller11

    Medlem
    22 november, 2006 vid 22:28

    Tja,
    jag vågsurfade bara där då (2004), men det blåste frånlandsvind som fan i Tamarindo!!! Dessutom verkade det bra i Playa Hermosa ganska nära legendariska Roca Brocha (Häxklippan)(nordliga västkusten). Vindsäkrast är Bahia Salinas i nordvästra delen av Nicoya! Finns Windsurf- & kitecenter där nu!

    Bästa vågsurfstället var Playa Giyones när vi var där och sjukaste/coolaste hotellet med flygfiskar i torn, en hand som kommer ner i repan och ser ut som om den ska plocka upp dig, hjärtformad pool och sagolik utsikt från en klippa mellan två surfstränder!!!!!! Finns en surfshop också faktiskt men 4 w-drive är ett måste för att ta sig dit únder regnperioden i alla fall.
    /Nicco:santa:

    Bra med vind i Läjet till helgen verkar det som:grin:

  • larssa

    Medlem
    22 november, 2006 vid 23:11

    Har själv funderat på att dra dit http://www.thekitehouse.com/costa_rica.htm verkar shysst!
    Du får tala om hur det var när du kommit hem.

  • danielt

    Medlem
    23 november, 2006 vid 09:10

    Hej,

    Jag var i Costa Rica förra månaden med Surfakademin. Bra surfing i Santa Theresa på Nicoyahalvön och grym hårdvindsvindsurfing/kite på Lake Arenal. Blåsigaste säsongen är november till April. Då är det i stort sett kuling varje dag enligt de lokala seglarna och den hårda vinden kan bygga upp hoppvågor på uppemot 2 meter. Vindsurfing och kiteprylar kan ni bl.a. hyra på Hotel Tilawa. Vattnet är varmt, jag körde i shorts.

    Vid kusterna verkar det inte vara särskilt bra vind. Under vintern blir det frånlandsvind…

    /Daniel

  • stolle

    Medlem
    23 november, 2006 vid 09:22

    Tjena!
    Lake Arenal e bra, men lite kallt i vattnet. Men bra vind.
    Sen var jag nästan vid grensen till Nicaragua(stilla havet sidan) tog bussen till La Cruz.
    Där var det en kille som kom och hämtade oss, men kom inte ihåg vad Kitecentret heter.
    Men gusty vind ut över dagen, så det e upp tidigt på morgonen som gäller.
    Obs. där finns inget att göra mer än att surfa. Köp mat innan för det finns inte ens en mat butik!

    Men om ni har tid ta bussen till Panama och Pounta Chame….GRYMT,vind varje dag!

    Stoffe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitespots i Costa Rica?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.