Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitespots Sverige / surfses mfl

  • Kitespots Sverige / surfses mfl

    Publicerad av pelle-surf på 25 maj, 2013 vid 10:31

    Vi i Halmstad ( och även andra platser ) använder http://www.surfses.com/ för att hålla kontakten, vilket funkar bra. Är även bra om man åker någon annanstans i Sverige och man där har en surfses grupp, för att då få info om spots och när/var man ska köra.
    Ställde i en annan tråd, frågan om var på Danmarks Västkust som är bra att kita och fick då denna länken http://kitemekka.net/Default.aspx vilken jag tycker verkar vara mycket bra. Man får info om spots med bla bilder, kommentarer och passande vindriktning, dessutom ser man när det är aktivitet på någon spot och man kan då lätt hålla kontakten med andra. Den täcker hela landet, men är ändå väldigt enkel för att få en överblick.
    Tyvärr har inte jag tillräckliga it kunskaper för att fixa med sådant här, men om någon som kan och tycker som jag, så skulle en sådan här sida varit väldigt bra i Sverige. Förutsätter så klart att folk använder sidan, men Danskarna verkar vara flitiga på det, så varför inte här.

    gatusurf svarade 10 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • milkman

    Medlem
    26 maj, 2013 vid 18:18
  • pelle-surf

    Medlem
    27 maj, 2013 vid 03:29

    Se där ja, en spotkarta med nästan samma möjligheter som danska kitemekka, vilken man direkt ser vilken spot som det är aktivitet på.
    Verkar väl bara som att folk inte tagit den till sig och anväder den som kontaktsida
    och det är väl kanske det som är kruxet, annars verkar den ju bra.

  • marcus_h

    Medlem
    27 maj, 2013 vid 14:55

    Dessutom när Facebook har sugit fast den vanlige internetanvändaren så lämpar det sig så bra, “när man ändå är inne på Fejjan”…

    Det märktes stor skillnad på Kitenation.se efter att det startats upp ett par facebook-grupper. Och som sagt, det sociala nätverket är redan inkört så varför sprida ut sig?

  • pelle-surf

    Medlem
    27 maj, 2013 vid 17:22

    Vi är väl redan utspridda och använder olika kontakt alternativ på olika platser och det är ju inget fel med det, är själv mycket nöjd med vårt sätt att lösa det lokalt här.
    Däremot så är det inte helt ovanligt att frågan om var, när ,vilken vindriktning, om någon ska ut, mm dyker upp, då man antingen reser utanför sina hemmaspots, eller att en nybörjare skall ut och inte har byggt upp ett kontaktnät och detta beror nog på att man inte vet vilken typ av socialt nätverk som används.
    Jag spånar bara lite i frågan, då jag tyckte att den danska sidan verkade väldigt bra och genomtänkt, men tycker som sagt, att det funkar väldigt bra med det jag använder nu.

  • gatusurf

    Medlem
    28 maj, 2013 vid 14:37

    Tjena!

    http://www.windyspot.se

    Gör lite reklam för min (reklamfria sida). Här har du spots och och prognos i ett. Bara att kolla om det är grönt på spoten. klicka på namnet för att se var den ligger.

    Saknas spots i norra sverige, Men kom gärna med tips.

    MVH
    Hasse

  • mericsson

    Medlem
    29 maj, 2013 vid 07:02

    Hej Hasse
    Jag gillar din sida men tycker bruset är för stort. Hade önskat att jag kan (likt frv) bestämma vilket område jag vill se och sen spara det.

    Bara ett önskemål, då hade jag nog använt den mkt mer.

  • gatusurf

    Medlem
    29 maj, 2013 vid 14:25

    Hej,
    Tack för feedback, det är fler som påpekat det. Vi har inte gjort nåt jobb på sidan på länge. Anledningen att vi la allt på en sida är att man kan hitta all info direkt utan under menyer med det blir lite plottrigt när man använder telefonen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitespots Sverige / surfses mfl

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.