Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitestorlek i skåne(Lomma, Landskrona)

• Kitestorlek i skåne(Lomma, Landskrona)

Publicerad av brange på 4 december, 2009 vid 07:25

Hejsan.

Är i Filippinerna, Boracay just nu och funderar på att köpa mig en kite.
    När jag gick kite-skola här så använde jag en cabrinha switchblade 09 10m^2 och den fungerade rätt bra. Va rätt svårt att komma upp när det inte blåste jättemycket.

Hemma kommer jag kitea i Lomma och Landskrona. Jag väger ca 83kg.

Vad har ni för tips på märke och storlek på en nybörjar kite? Som går att använda här nere i 2veckor men även hemma i Sverige.

Tack på förhand.

johanw svarade 16 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mjersen

Medlem
    4 december, 2009 vid 09:37

12a LF havoc.

• kalle57

Medlem
    4 december, 2009 vid 09:50

Cabrinha SB IDS 12. Har en sån själv och den fungerar bra på västkusten från ca 6-7 upp till kuling (fast då hänger man som ett streck). Väger 78 kg.

• mjersen

Medlem
    4 december, 2009 vid 10:24

vad som helst runt 12m2 efter 08a blir bra! men en kraschar du en lf kite i ett träd eller på en vindsurfare så är det inte kiten som går i sönder =)

• davids

Medlem
    4 december, 2009 vid 10:41

Hahahahahah! Kan detta vara samma kille kanske?!? Knappt trakaserad..

• mjersen

Medlem
    4 december, 2009 vid 12:05

haha shit va najs! då va det därför hela publiken blev överglada när jag knocka han med kiten på tävlingen i saftybay =)

• magnush

Medlem
    4 december, 2009 vid 15:59

De flesta märken har en 12a som passar.
    Om du bara ska ha en drake så är t.ex Slingshot Rev 11 gångbar i det mesta eftersom den är mitt emellan 9&13 vilket är bra kombo om man ska ha 2.

• johanw

Medlem
    4 december, 2009 vid 16:51
    brange;591002 wrote:
    Hejsan.

Är i Filippinerna, Boracay just nu och funderar på att köpa mig en kite.
    När jag gick kite-skola här så använde jag en cabrinha switchblade 09 10m^2 och den fungerade rätt bra. Va rätt svårt att komma upp när det inte blåste jättemycket.

Hemma kommer jag kitea i Lomma och Landskrona. Jag väger ca 83kg.

Vad har ni för tips på märke och storlek på en nybörjar kite? Som går att använda här nere i 2veckor men även hemma i Sverige.

Tack på förhand.

Du har PM…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA