Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitestorlek i skåne(Lomma, Landskrona)

  • Kitestorlek i skåne(Lomma, Landskrona)

    Publicerad av brange på 4 december, 2009 vid 07:25

    Hejsan.

    Är i Filippinerna, Boracay just nu och funderar på att köpa mig en kite.
    När jag gick kite-skola här så använde jag en cabrinha switchblade 09 10m^2 och den fungerade rätt bra. Va rätt svårt att komma upp när det inte blåste jättemycket.

    Hemma kommer jag kitea i Lomma och Landskrona. Jag väger ca 83kg.

    Vad har ni för tips på märke och storlek på en nybörjar kite? Som går att använda här nere i 2veckor men även hemma i Sverige.

    Tack på förhand.

    johanw svarade 14 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mjersen

    Medlem
    4 december, 2009 vid 09:37

    12a LF havoc.

  • kalle57

    Medlem
    4 december, 2009 vid 09:50

    Cabrinha SB IDS 12. Har en sån själv och den fungerar bra på västkusten från ca 6-7 upp till kuling (fast då hänger man som ett streck). Väger 78 kg.

  • mjersen

    Medlem
    4 december, 2009 vid 10:24

    vad som helst runt 12m2 efter 08a blir bra! men en kraschar du en lf kite i ett träd eller på en vindsurfare så är det inte kiten som går i sönder =)

  • davids

    Medlem
    4 december, 2009 vid 10:41

    Hahahahahah! Kan detta vara samma kille kanske?!? Knappt trakaserad..

  • mjersen

    Medlem
    4 december, 2009 vid 12:05

    haha shit va najs! då va det därför hela publiken blev överglada när jag knocka han med kiten på tävlingen i saftybay =)

  • magnush

    Medlem
    4 december, 2009 vid 15:59

    De flesta märken har en 12a som passar.
    Om du bara ska ha en drake så är t.ex Slingshot Rev 11 gångbar i det mesta eftersom den är mitt emellan 9&13 vilket är bra kombo om man ska ha 2.

  • johanw

    Medlem
    4 december, 2009 vid 16:51
    brange;591002 wrote:
    Hejsan.

    Är i Filippinerna, Boracay just nu och funderar på att köpa mig en kite.
    När jag gick kite-skola här så använde jag en cabrinha switchblade 09 10m^2 och den fungerade rätt bra. Va rätt svårt att komma upp när det inte blåste jättemycket.

    Hemma kommer jag kitea i Lomma och Landskrona. Jag väger ca 83kg.

    Vad har ni för tips på märke och storlek på en nybörjar kite? Som går att använda här nere i 2veckor men även hemma i Sverige.

    Tack på förhand.

    Du har PM…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitestorlek i skåne(Lomma, Landskrona)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.