Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurf i juli i Asien?

Taggad: , ,

  • Kitesurf i juli i Asien?

    Publicerad av thias på 13 februari, 2013 vid 10:11

    Ska på en studieresa i Sydostasien (Kina och Sydkorea) andra halvan av juni månad, och hade en förhoppning om att stanna i trakterna och kita ett par veckor efteråt. Har kollat runt på olika sidor och inte hittat något som verkar passa mina krav:

    – Vindsäkert (prio 1), är relativt ny på kite (tränar på vändningarna och de första små hoppen) så vill ha 2-3 veckor av nötande varje dag för att utvecklas.
    – Trevligt väder (uppehåll). Verkar som det är regnperiod under juli, och stora gråa moln med elekrisk laddning är rätt ofett. Att köra utan våtdräkt är nice men inget krav.
    – Nån typ av land service med water pick up om nåt skulle skita sig.
    – Rimlig crowd.
    – Bryr mig inte så mycket i om det är choppigt, tycker det är rätt kul att åka på sånt.
    – Bryr mig inte det minsta om det finns bra nattliv eller ej. Så länge det finns ett par restauranger och möjligheter att ta ett par öl på stranden är jag nöjd.

    Finns det hopp om att hitta en sån ort i Asien under juli eller gör jag bättre i att sikta på typ Sydamerika eller Kanarieöarna?

    Vänliga hälsningar,
    Mathias

    nick svarade 11 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • roggan

    Medlem
    15 februari, 2013 vid 18:23

    Ska höra med Choi. Han är Sydkorean och Kajtar. Återkommer när jag vet mer.

  • nick

    Medlem
    21 februari, 2013 vid 13:22

    Jag funderar på Indonesien runt juli.
    Jag är för t.f. i Vietnam och jag planerar att resa runt och försöka hålla mig där det är bra väder och bra med vind. Juli är lite svårt då det är mitt i regnsäsongen för de flesta vanliga resmålen i Asien. I Indonesien är det däremot mitt i bästa perioden. Men det verkar inte vara helt vindsäkert…

  • thias

    Medlem
    25 februari, 2013 vid 08:30

    Jo det verkar som att det är Indonesien och framförallt Bali som gäller. Surfat runt lite där, verkar vara 50% av dagarna, och rätt mycket tyg som behövs, kommer nog behöva införskaffa en modell större kite för ändamålet. Borde behöva 12-13 m^2 där på mina 70kg.

    Någon som har koll på om man kan ta sig lite utanför Kuta-området, upp längs östkusten norr om Sanur eller ut på nån ö och köra?

  • megaloop

    Medlem
    24 april, 2013 vid 17:41

    SriLanka! Kalpitiya har vind hela sommaren, 20-24 knop, från maj till september. Har precis byggt några cabanas här (http://www.rascalskiteresort.com) så hojta om ni kommer hitåt:)

  • nick

    Medlem
    25 april, 2013 vid 04:43

    @megaloop 709596 wrote:

    SriLanka! Kalpitiya har vind hela sommaren, 20-24 knop, från maj till september. Har precis byggt några cabanas här (http://www.rascalskiteresort.com) så hojta om ni kommer hitåt:)

    Hojt!

    Vi är på busstationen i Colombo nu o väntar på buss mot Kalpitiya. Ska försöka ta en Luxuary eller A/C buss till Puttalam för att slippa boskapsbussen till Kalpitiya.
    Dina Cababanas ligger tyvärr en bit ovanför vår budget, men du kanske kan tipsa om något okay men billigare boende?

    /Nicke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurf i juli i Asien?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.