Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf i Kalmar

• Kitesurf i Kalmar

Publicerad av anonym-anvandare på 31 januari, 2003 vid 01:10

Hallå ! Nån som håller på med kitesurfinf i Kalmarsund ? Tänkte lägga Wakeboarden på hyllan denna sommaren å bli en ävel på kite Undrar bara om det är fler som ska/håller på med denna aktivitet i Kalmar ?

debo svarade 21 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    31 januari, 2003 vid 08:43

Japp!

Jag bor i Kalmar och körde lite söder om haga park i somras, men det blåste ju så attans dåligt, och precis när det började blåsa, så bröt jag foten. Jag har sett ett par andra drakar där, så helt ensam är man inte. Mejla gärna: ksurf@marvin.users.lysator.liu.se

/Rasmus

PS. Om du åker till Haga, så akta dig för windsurfarna. Om du kommer in på “deras” sandlåda berättar de livligt om vad de tänker göra med en kniv, din kite, en mastfotsförlängare och din ändtarm.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 januari, 2003 vid 15:32

Japp, vi finns!!!

/Danne

• anonym-anvandare

Medlem
    2 februari, 2003 vid 15:53

Köpte en kite i slutet av förra sommaren, har därför inte hunnit med så mycket, övade lite nån kilometer söder om Haga park. Och tillräckligt med snö på isen är det ju inte heller nu, så att åka med snowboarden går ju inte. Men i sommar ska det sättas igång på allvar, ska köpa en ny wakeboard (med flera fenor) som jag ska åka med.

• otg

Medlem
    2 februari, 2003 vid 18:48

Finns det inga kitare Norr om Haga… säg runt Löttorp/ Källa / Böda.. där jag har sommarställe? Finns en hel del bra spots däruppe, utan windsurfare… och det skulle vara trevligt med lite sällskap? känns lite jobbigt när man måste tvinga med brosan.

Vi ses i sommar/ Olle tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2003 vid 09:03

Så du ska köpa en bräda för enbart Kite ?

• debo

Medlem
    3 februari, 2003 vid 10:01

Hej ! ksurf@marvin.users.lysator.liu.se

Din epost verkar vara lite konstig, får bara tillbaka mailet när jag skickade till dig,,, iallafall.

Låter ganska kul de där med Haga park, he he, något du själv råkat ut för ?
    Bra iallafall att du sa de…
    Har du varit uppe runt Klinta camping på Öland, stranden å vattnet verkar ju ganska bra för kite, men mer vet jag inte (är ju en ROOKIE ! ! !)
    iaf, vore skoj att ha någon med sig ut, som inte är helt nybörjare.
    Vad har du för skärm ?
    Själv köpte jag en Wipika 2-linors, men går visst att göra om till en 4-linors…
    ha de gott..

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2003 vid 12:55

Tjena!
    Det blev visst ett litet sketet s för mycket i min mejl-adress. Testa: ksurf@marvin.user.lysator.liu.se

Jag träffade en kille på stranden (vid pensionat sandbergen) som hade råkat ut för sådana hot. Jag tror kanske inte de verkligen skulle göra det, men han tyckte det var djävligt obehagligt i alla fall. Själv har jag klarat mig från sånt eftersom jag aktar mig noga för att kajta på deras vatten. De har förbjudit kajt där, och jag orkar inte bry mig mer om det. Jag vill bara att vi kajtare håller oss ifrån deras vatten så mycket som möjligt, så de inte blir ännu mer uppretade. Att hänga på deras strand funkar ju, men skickar man upp en kajt i luften där, så blir tydligen somliga aggressiva, och släpper lös revir-instinkten.

Klinta har jag inte provat, däremot Böda, och det var väl ingen hit just då i alla fall. Ingen vind, för mycket folk, och för djävla långt bort.
    PG Sandbergen (söder om Haga park) funkar bra. Det finns egentligen bara ett litet fel, och det är att det saknas fin gräsplätt att starta och landa på. Finns det nån fotbollsplan eller liknande öppen yta precis vid vattnet i Klinta (som alltså inte är full med badgäster och annat.)

Jag är förresten ingen världmästare jag heller. Har kört en vindlös sommar, och missade höstsurfet pga bruten fotled. Jag kör omväxlande PL ARC och Naish ARX på stonker-brädor.

• debo

Medlem
    3 februari, 2003 vid 20:24

OTG !

Låter som ett bra kiteställe, med sommarställe å strand…
    Vi syns säkert när väl tempen är över fryspunkten i vattnet,,, he he he… Säg över 10*C,, så slipper man frysa fotknölarna av sig !

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf i Kalmar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.