Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf i Nyköping

  • Kitesurf i Nyköping

    Publicerad av muche på 4 juni, 2004 vid 14:33

    Någon som håller på?? Själv är jag förvisad till Björkvik och arbete stor del av sommaren men det måste ju gå och köra lite i byarna ibland!! Trist att vara själv bara så om någon/några håller på så hör gärna av er!!
    mail: gustav01@kth.se
    tele: 0155-71009
    mob: 0733-349425

    mackansson svarade 10 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • svan

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 07:45

    Shit vicken skön tysk muche på din bild. Hör med Linköpingsgänget, de verkar vara i Nykan lite då och då.

    s

  • bohn2fly

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 08:11

    Halloha!!!

    Jo det finns en spot i Nyköping som funkar, Strandstugeviken, inte campingen men Windsurfingklubben. De har två snubbar där som kitar, eller ska vi säga trampar vass än så länge crazy.gif

    Inget nybörjarställe kan jag inte säga direkt, men det går…

    /Peter

  • kull

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 08:51

    jag är i trosa hela sommaren…ingen som har testat ute vid askö?

  • lever

    Medlem
    12 maj, 2013 vid 13:41

    Lyfter en extremt gammal tråd nu.
    Bor i Nyköping och har tänkt mycket de senaste året att jag vill börja med Kitesurfing.
    Undrar vart folk håller till i Nyköping när de surfar? Som tidigare nämt så finns strandstuviken (surfstranden) men har inte sett så mycket folk där över huvud taget.
    Vindsurfade där lite som grabb men kom bara ut för att alltid behöva simma in med ekipaget till land igen (haha)
    Skulle vilja närvara när folk kör bara för att få se lite mer hur allt går tillväga innan man tar någon kurs och börjar investera i lite prylar.
    Tyvärr har jag bara soffpotatisar i mitt närmsta umgänge. . .
    Piz n luv!

  • above_the_law

    Medlem
    20 maj, 2013 vid 07:48

    Är ju perfekt med Strandstugeviken på syd?!! Lite folk är ju bara ett pluss (här på västkusten får vi ju trängas nu för tiden). Finns absolut fler kitebara ställen där också (kommer från Oxelösund/Nyköping men typ 20 år sedan…). Kolla Google Earth och Maps. Annars kan jag tipsa om utsidan av Beten om du har båt. Sandstrand och långgrunt samt färdiga grillhällar mm:-). Jogersö funkar om “rätt vind” men känsligt för riktning. Bråviken har säkert en hel del ytor i svackan mellan Kolmården och Norrköping. Annars är det ju inte så långt till Torö stenstrand när du sedan vill köra vågor. Ett tips om du kör från öar är att ha med en bergskil/förtöjningskil som du bankar ner, fäster en extra leasa i, samt din chickenloop i den efter att du riggat. Gå ut med kiten i vattnet, ställ den på högkant mot vinden, gå tillbaka i lovart till bommen, koppla din leash till kiten och starta som vanligt. Koppla sist bort extraleashen och wallah! Ska du landa gör du lika dant fast baklänges:-)

  • mackansson

    Medlem
    20 maj, 2013 vid 08:17

    Hej,

    Jag vet inte ett skit om kitesurfing i Nyköpingstrakten trots att jag är född i Norrköping (bor i Gbg nu). Men, det finns ju lite bra siter som listar spots. Jag gillar denna:

    http://spotguide.kicks-ass.net/

    Där finns iaf ett 10-tal platser runt Nyköping med. Nästa gång det blåser ordentligt får du väl åka runt och se om nån är ute på nån av dessa platser!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf i Nyköping

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.