Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurf i sveriges södra delar?

  • Kitesurf i sveriges södra delar?

    Publicerad av nikke på 19 juli, 2004 vid 20:06

    Ja, då börjar man bli riktigt less på att jaga billig kiteresa i augusti. Ingen av de platser jag vill till finns med på sistaminuten tyvärr (Har bara kollat på charterresor). Paros verkar riktigt schysst men vet nån någon billig charterresa dit så säg till. I värsta fall blir det kite i sveriges södra delar men tänkte checka med er angående kituthyrning och så. Varberg/Halmstad/Öland har ju uthyrning och kurser men hur är det i skåne. Finns det någon kiteplats i skåne där det finns uthyrning och kurser och där de flesta kitar, som varberg typ?

    egan svarade 19 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • kajlyl

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 22:52

    Finns en strand i Landskrona jag varit på som är bra, sen är det ju “JP” stranden i lund(?)

  • nikke

    Medlem
    20 juli, 2004 vid 00:12

    Lite mer detaljerat var de här stränderna ligger tack!

  • zoolander

    Medlem
    20 juli, 2004 vid 09:27

    lundåkra i landskrona, Jp mellan LA och lund och habo utanför lund

    sen har du ju näset.. där är det bara att köra dit vinden kommer från..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2004 vid 14:53

    habo ljung i lomma, utanför lund är bra! näset finns där många bra ställen som sagt dit vinden blåser, näset=badhytten, tippen.. fråga några locals

  • patrikol

    Medlem
    25 juli, 2004 vid 15:31

    Angående uthyrning så har man kunnat läsa på ett eller annat ställe att det skall finnas uthyrning av kites vilket kanske till och med provats av någon som säljer kites men mig veterligen så finns det ingen som hyr ut kites i Sverige överhuvudtaget rätta mig gärna om jag har fel. Det verkar ganska så farligt att syssla med kite uthyrning av kites enligt min mening kanske i samband med kurs men annars så är det nog inget att rekommendera! Vad säger försäkringsbolagen?

  • egan

    Medlem
    25 juli, 2004 vid 16:03

    Om du ska till Paros så åk reguljär till Aten, sen tar du båt ut till Paros. Tar 7 timmar. Där blir du garanterad uppraggad av nån grek som hyr ut rum. Om du ska ner hit så kan du åka på många ställen. Strand runt hela näset i princip.

  • tottovich

    Medlem
    25 juli, 2004 vid 21:31

    vad vet du om grekland lillen wink.gif själv åker man ju dit om 4 dagar, aaaaaaah va trevligt de ska bli! cool.gif

  • egan

    Medlem
    25 juli, 2004 vid 23:36

    ja ska bli skönt o slippa dig

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurf i sveriges södra delar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.