Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf och vind i Kalamata, Grekland?

  • Kitesurf och vind i Kalamata, Grekland?

    Publicerad av davids på 24 april, 2012 vid 22:12

    Någon som vet hur vinden är i Kalamata, Grekland eller närheten typ juni-augusti? Ska eventuellt åka dit i sommar och jobba.. Alla info om platsen eller platser i närheten uppskattas..

    davids svarade 11 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • matoloco

    Medlem
    25 april, 2012 vid 06:17

    Jag ska ditt på semester i juli… Langley har en “sail&surf” vid hotellet och jag hoppas att kunna kitea antingen där eller nära! Jag tar mina kites!

  • davids

    Medlem
    25 april, 2012 vid 09:53

    Det är ju på Buca jag ska jobba isf, som “sail and surf” ansvarig.. Dessvärre är det ju vindsurf men får jag stå och skämmas jobbtid och sen förhoppningsvis kita på “ledig” tid..

  • matoloco

    Medlem
    25 april, 2012 vid 20:49

    Nice! Hoppas vi ses. Det är just dit jag åker med familjen v.29.. Lite osäker fortfarande om jag ska ta bägge kites eller bara 12:an. Kan man få tag av en brädda tor du? vågbrädda kan funka… så slipper jag resa med alldeles för mycket baggage! Jag kommer utan våtdräkt iaf!!


    I am here: http://tapatalk.com/map.php?t453g2

  • nolcap

    Medlem
    25 april, 2012 vid 20:59

    Davids, kolla vindstatistik i hela världen 3 år tillbaks på http://www.klart.se.
    /CC

  • matoloco

    Medlem
    25 april, 2012 vid 21:03
  • matoloco

    Medlem
    10 juli, 2012 vid 22:27

    Hej Davids. Har du kommit fram till Kalamata redan? Jag åker dit nästa vecka och ät nyfiken på vindarna där! Jag har kollat lite på prognoserna sista veckan och verkar inte blåsa mer än 10 m/s så ofta… hur ser det ut där på plats? Har du hunnit eller kunnat kitea nåt?
    /matias

  • davids

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 11:39

    Blev inte Kalamata.. De behövde har mig jobbandes där till och med augusti och det kan inte jag pga av andra jobbåtagande här i Sverige.. Dock har jag snackat med vänner som jobbar där och dem säger att det “blåser som fan hela tiden”, men dem är inte kitare så exakt hur mycket det är och hur ofta “hela tiden” är kan jag inte svara på..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf och vind i Kalamata, Grekland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.