Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurf Varadero Kuba

  • Kitesurf Varadero Kuba

    Publicerad av ********* på 7 februari, 2015 vid 19:14

    Nyss hemkommen från Kuba. Lyckades knåpa ihop en liten film.
    Kuba, måste man säga, är oerhört fint och med otroligt fina vatten samt underbara människor!
    Ett ställe att varmt rekommendera, kanske inget nybörjarställe då det inte finns rescue och kan bli ganska strömt och ofta är sideshore.

    Köpte en GoPro dagen innan avfärd och klippte ihop lite ett par kvällar på hotellet.
    Om någon har tips och idéer på/om filmning, upplösning, format, kameravinklar etc så är det mer än välkommet.

    https://www.youtube.com/watch?v=HTRqy7h6HrU&feature=youtu.be

    Peter Lidqvist

    ********* svarade 9 år, 2 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • badanka

    Medlem
    28 februari, 2015 vid 22:36

    Jag var där under 3 veckor i januari och vi hade 1 dag med bra vind. Enligt kubanerna var det normala förhållanden. Enligt dem skall det vara lite bättre längre fram under våren. Jag kanske hade extrem otur men skulle inte rekommendera Varadero för en kiteresa. Faktum är det är det sämsta stället jag någonsin kört på. Oftast side-shore eller side-of vilket gör det byigt, Bara shop såvida det inte blåser på rejält så man kan köra på stenstranden.

    //André

  • *********

    Gäst
    1 mars, 2015 vid 04:15

    Beror lite på vart du är.
    Vi hade det blåsigt 8 av 14 dagar.
    Jag körde med Ozone Edge 9m alla dagar, men de flesta körde 12or.
    Längst ut på udden mot marinan kan man få onshore vind.
    Där har de kiteskola vid Hotel Memories, ett par sköna killar som driver den.
    De hjälper till med landning/launchning, du kan även utnyttja deras skuggtak, det är gratis att vara där men ge dem gärna lite, det är det värt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurf Varadero Kuba

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.