Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfare i eller nära Jönköping?

  • Kitesurfare i eller nära Jönköping?

    Publicerad av johandisco på 4 juli, 2013 vid 13:57

    Är en kitesurfare som bor i den rätt kiteovänliga staden Jönköping. Finns det några goa dudes i Jönköping eller i närheten som är sugen på att dra ut och kite:a när vädret tillåter? Känner mig lite ensamt engagerad i denna sport här och vore riktigt nice att va ett par som kan dra ut surfa, vart som heltst egentligen ex carpoola till halmstad eller hitta någon lokal spot 🙂
    / Johan

    luxor svarade 10 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • thomas-stenqvist

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 14:32

    När du kör förbi Ljungby på väg mot Halmstad/västkusten, skicka sms 0703312365

  • johandisco

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 14:54

    Absolut, med tanke på bilden så ser det ut som du kan lära ut ett och annat!

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    5 juli, 2013 vid 06:33

    Högt kan alla hoppa det är landa som är det svåra =)

  • johandisco

    Medlem
    5 juli, 2013 vid 07:54

    Vart brukar du kite:a Thomas? Västkusten främst?

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    5 juli, 2013 vid 08:04

    Syd=Falkenberg
    syd-väst=Västra stranden
    väst till nord-väst Påarp eller Lagans mynning
    nord Skummeslöv
    Syd-ost= Landskrona

    Typ =)

  • johandisco

    Medlem
    5 juli, 2013 vid 08:18

    Okej, jag har kite:at främst på östkusten där jag kommer ifrån så har inte jätte bra koll på spotsen på västkusten. Skummeslöv har jag vart på och även i Varberg en del. Jag är självlärd kiteare och har börjat hoppa lite (landningarna går lite upp och ner) =P

  • crazykite

    Medlem
    7 juli, 2013 vid 11:17

    kom med till Mullsjön där e de nice synd bara att jag riggat grejerna 4 ggr och inte kört mer än 30m men jävla va kul ser fram emot idag om du är på g till Mullsjön/bitterna slå en signal 0725-307555

  • johandisco

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 12:32

    Jasså, aldrig vart där. Är det ett bra kite ställe??

  • luxor

    Medlem
    15 juli, 2013 vid 14:44

    Är relativt ny i staden så om det finns lite fler kitefolk i denna stad är ju det kanon! Det sega är som sagt att det, vad jag kan se, under normala förhållanden inte kryllar av bra spots. Men jag provar gärna vilken pöl som helts i närheten! Rakt väst, som idag, borde det ju finnas något en bit upp längs Vättern kan jag tycka, sedan om det är galet byigt är ju en annan sak… Och finns det någon vindmätare i närheten?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfare i eller nära Jönköping?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.