Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfare i Viken/Höganäs

  • Kitesurfare i Viken/Höganäs

    Publicerad av wiken på 4 juni, 2006 vid 14:18

    jag vill hitta några kitesurfare att köra med i viken, lerberget eller höganäs. Skriv här om ni finns.

    larssa svarade 15 år, 11 månader sedan 19 Medlemmar · 45 Svar
  • 45 Svar
  • martent

    Medlem
    4 juni, 2006 vid 15:07
    wiken wrote:
    jag vill hitta några kitesurfare att köra med i viken, lerberget eller höganäs. Skriv här om ni finns.

    Har du inte kitat sen du kom hem? Åk med mig ju! ängelholm och mynningen..

  • davids

    Medlem
    4 juni, 2006 vid 16:29

    Hade jag inte varit så jävla backfueled i Halmstad i lördags hade vi kört Martin.. Jag och nisse och trulle kör också massa i ängelholm och uppåt

  • perkele

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 19:32

    tjenare
    har varit i farhult i dagarna, dock lyckats missa andra jag sett köra där (tidsmässigt) träffade dock någon (bra koll på namn, he he) och ryktet var 4-5 gubbar i lördags, jag kommer att köra där mer, hoppas vi ses… det var fiiint…

    nån mer som kört — kommer att köra i farhult?

    t

  • lr10

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 20:33
    perkele wrote:
    tjenare
    har varit i farhult i dagarna, dock lyckats missa andra jag sett köra där (tidsmässigt) träffade dock någon (bra koll på namn, he he) och ryktet var 4-5 gubbar i lördags, jag kommer att köra där mer, hoppas vi ses… det var fiiint…

    nån mer som kört — kommer att köra i farhult?

    t

    Jag var nog en av dom i lördags. Men jag har precis börjat med kite så jag stog bara lite på stranden och öva. Men några polare var ute och åkte. En av dom lyckades sätta sin kite i ett träd där precis innan han skulle ta ner den blev rätt byigt där efter ett tag :smirk:
    Vi kommer säkert att vara en hel del i farhult under sommaren.

  • danneee

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 20:38

    Har kiteat ett par ggr i Farhult, jobbar i Höganäs men bor i Lund så kitear gärna i “hemmatrakterna” ngn gång. Lerberget vet jag inte om där finns några bra ställe att kitea på? ganska mkt sten… Är det du som kitat vid golfbanan i Viken?

  • matthias

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 21:55

    haha, jaävla nybörjare, ni kan åka nån annanstans, vi e redan tillräckligt många i farhult. det finns risk att vi kapar era linor om vi e där samtidigt så håll er undan.

  • davids

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 09:13
    Matthias wrote:
    haha, jaävla nybörjare, ni kan åka nån annanstans, vi e redan tillräckligt många i farhult. det finns risk att vi kapar era linor om vi e där samtidigt så håll er undan.

    hahahahaha sååå elak, men ack så rätt:)

  • perkele

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 16:14

    lite tråkig attityd tycker jag, men skit i det, du kan väll säga hej när vi ses i farhult

    t

    Matthias wrote:
    haha, jaävla nybörjare, ni kan åka nån annanstans, vi e redan tillräckligt många i farhult. det finns risk att vi kapar era linor om vi e där samtidigt så håll er undan.
  • niklas82

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 16:27

    jag var i höganäs o drack ett par kalla i parken i måndags, det sög apskaft..

  • wiken

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:12

    till mårten, jojo jag har kitat men jag har bara glidit ner hemma i viken vid golfbanan (japp d e jag Danneee). Hade gärna kommit o kört i Ängelholm nån gång. Hänger mest på päronen o hur schyssta dom e med bil.
    Hade gärna kört i farhult nån gång David. Jag känner mig rätt trygg för o kita i farhult, borde andra också göra eftersom Jonstorp Locals e bra kitare men kanske sämre “kickers” hehe. alla är snälla.

  • matthias

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:16

    tänk på att jag har stålwirar till linor..

  • danneee

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:24
    wiken wrote:
    till mårten, jojo jag har kitat men jag har bara glidit ner hemma i viken vid golfbanan (japp d e jag Danneee). Hade gärna kommit o kört i Ängelholm nån gång. Hänger mest på päronen o hur schyssta dom e med bil.
    Hade gärna kört i farhult nån gång David. Jag känner mig rätt trygg för o kita i farhult, borde andra också göra eftersom Jonstorp Locals e bra kitare men kanske sämre “kickers” hehe. alla är snälla.

    Hur är det att köra vid golfbanan, stenar osv…? Hänger gärna på och provar ngn gång!

  • larssa

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:36

    Skall ni köra i närheten av Höganäs så ta er till Margareteberg, där e rätt så ok iaf på nv. Annars är det Ängelholm eller Hbg. Blåser det brukar det alltid vara folk ute i Fortuna.

  • perkele

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:51

    Tjena, du jag har hört om Margareteberg. Blir inte klok på var det ligger, hittar inte det i kartorrna heller, kan ni ge mig en pointer…

    Tekk tekk

    t

    Larssa wrote:
    Skall ni köra i närheten av Höganäs så ta er till Margareteberg, där e rätt så ok iaf på nv. Annars är det Ängelholm eller Hbg. Blåser det brukar det alltid vara folk ute i Fortuna.
  • danneee

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 19:12
    perkele wrote:
    Tjena, du jag har hört om Margareteberg. Blir inte klok på var det ligger, hittar inte det i kartorrna heller, kan ni ge mig en pointer…

    Tekk tekk

    t

    Larssa wrote:
    Skall ni köra i närheten av Höganäs så ta er till Margareteberg, där e rätt så ok iaf på nv. Annars är det Ängelholm eller Hbg. Blåser det brukar det alltid vara folk ute i Fortuna.

    Kör 111:an mot Mölle, när Höganäs AB:s område tar slut (Norra änden) är Margreteberg, ta av vid Billige Frasse/Vandrarhemmet och kör ned till grusparkeringen vid vattnet.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfare i Viken/Höganäs

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.