Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfare i Viken/Höganäs

  • matthias

    Medlem
    4 april, 2007 vid 02:53

    down winder e ungefär de mest omanliga man kan göra på en kitebräda.

  • wiken

    Medlem
    5 april, 2007 vid 10:50

    ja det e den martin. vem e du surfballe?

    downwind till hbg låter ju grymme. en rolig dag helt enkelt. (om man inte e sponsrad förstås, för då verkar ju allt bara vara anal o kuk, inga namn nämnda)

    viken funkar, vid golfbanan. har aldrig kört vid ljusen, sett folk där 1 gång. det finns 2 längor sten som går ut vid golfbana, vilket e rätt kass men hittils har jag lyckats hålla höjd o slippa dom.

    gott initiativ att samla folk. jag ska va ledig(frivilligt arbetslös) hela sommaren så jag e lätt på att dela bensin o dra missions både åt norr o söder.
    annars bara kul om vi kan ha lite häng på stranden, som habo. mkt mys.

    nu ska jag ge mig på att förstå Kants grundläggning av det kategoriska imperativet. inga andra aspirerande filosofer på tråden?

  • matthias

    Medlem
    6 april, 2007 vid 20:16

    jag har provat golfbanan men de suger ganska bra där, mycket chop o skit men kvickbadet funkar, det blir rent och fint där när det kommer lite från nord. akta er för de få stenarna där e bara! Farhult är dock min hemmabana och där e fetgrymt! jag kommer hem i maj/juni så lägg till mig på msn eller nått den som vill så hörs vi när de e vind.

  • selle

    Medlem
    6 april, 2007 vid 20:28

    Ok, så kvickbadet kan funka fint imorgon då med andra ord, nån som är på?

    Annars bär det av till JP, kan samåka om nån har lust.

    Farhult ser ruggigt bra ut, vilka vindriktningar?

    väst – nord nord öst?

    Matthias: Ska bli kul att se dej åka IRL i sommar.. filmen va awesome.

    Jag bör va redo för att kötta kickers och sliders tills dess enl. min plan.. hehe.

    Peace!

  • selle

    Medlem
    7 april, 2007 vid 11:41

    Köra idag.

  • alexanderlindelof

    Medlem
    21 april, 2007 vid 07:50

    Gammal tråd ser jag, men ändå: Jag är uppvuxen i Höganäs men bor nu i Katrineholm. Har ganska nyligen börjat, fortfarande på nybörjarstadiet men räknar med att ha hyfsad koll nästa gång jag åker ner. Skulle helt klart vara roligt att träffa andra kitare i Höganäs-trakten.

    Hur är det utanför Viken / Lerberget / Höganäs? Har fått för mig att det bara är en massa stenar och eventuellt en del fiskenät?

    Var nere under påskhelgen, höll till i Farhult. Lyckades komma upp på brädan en gång och åka iväg… 🙂 Var först i Ängelholm, men det blåste lite för mycket tyckte jag. Hade räknat med att vara där nere fyra dagar, men på andra dagen pajade jag kiten när jag skulle vattenstarta. Låg tydligen för nära strandkanten och skars upp av en sten eller nåt. Är på lagning just nu hos http://www.drakakuten.se

    /Alex

  • hugeo

    Medlem
    21 april, 2007 vid 19:59

    di nsmögade hulligan, kom o kör med mig, NO38 m/s i Gislöve

  • selle

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 12:59

    Orkar inte köra bil (+ att den har rasat) Ingen som vill kajjta i höganäs?

  • hbgkitare

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 13:13

    Hur ser vinden ut där uppe i Höganäs Martin?
    Tycker att det börjar lägga sig här i Hbg nu!

  • selle

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 18:58

    Här blåser det fan alltid, det som är de störiga.

  • hbgkitare

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 19:33

    Blev 2.5 timmar på Kitebeach idag med min nya Best Nemesis HP 12:a!:laugh:

  • wallin2

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 19:45

    för er som vill hålla koll på vädret höganäs kan jag rekomendera väderstationen på reningsverket, ligger i närheten av magreteberg.

  • marcel_101

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 20:29

    @Hbgkitare 490436 wrote:

    Blev 2.5 timmar på Kitebeach idag med min nya Best Nemesis HP 12:a!:laugh:

    gillade du den då =) ?

    ps väntar med spänning på den fina filmen från igår =)

  • hbgkitare

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 07:15

    @Marcel_101 490481 wrote:

    gillade du den då =) ?

    ps väntar med spänning på den fina filmen från igår =)

    Jag gillar den än så länge väldigt bra. Måste testa trimningen lite mer för att kunna uttala mig om hur den är i de olika trimlägena. Har nu bara kört AC och AB.

    Tittade lite på filmen igår kväll, du kan ju lugnt räkna med att vissa delar komma att läggas ut här på Steffo!

  • larssa

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 20:40

    @Hbgkitare 490655 wrote:

    Jag gillar den än så länge väldigt bra. Måste testa trimningen lite mer för att kunna uttala mig om hur den är i de olika trimlägena. Har nu bara kört AC och AB.

    Tittade lite på filmen igår kväll, du kan ju lugnt räkna med att vissa delar komma att läggas ut här på Steffo!

    men denna gången kan du väl ta med när vi andra lyckas landa o inte bara våra kraschar, var det nåt att ha?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfare i Viken/Höganäs

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.