Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitesurfing eller fetvindsurfintgutrustning

  • kitesurfing eller fetvindsurfintgutrustning

    Publicerad av anonym-anvandare på 8 februari, 2001 vid 18:17

    hej,
    Jag undrar om det stämmer att man med en 11m2 kite kan plana i 4 m/s? Jag vinsurfar men har tänkt att börja med kitesurfing i lättvind. Så nu står jag och väger mellan en formulabräda och ett 10+ segel eller en 11m2 kite.Kan inte riktigt bestämma mig så jag e tacksam om jag kan få lite råd om vilket som e roligast och som ger mig mest tid på vattnet.
    Marcus GBG.

    udoo svarade 23 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • grinchen

    Medlem
    8 februari, 2001 vid 19:00

    För att ha fullt drag i fyra meter så behöver du nog ca 15kvm w/n style.
    Angående Formula eller kite så är det svårt att säga. Eftersom du bor i GBG så finns det ju massvis av formula seglare i sommar. Alltså Många.
    Vi har ju en schysst skärgård att cruisa omkring i också så att en formula utrustning är förbannat kul.
    Kite erbjuder helt klart mer action med tio meter höga hopp och snurrar och allt vad det är. Men det är också väldigt intensivt och fysiskt.
    Jag skulle rekommendera båda grejorna! En kiteutrustning för 3-6ms kan du använda nästan varje dag i sommar och även om det blir en kostnad på kanske 10-15 000 så är det värt det. Kiteutrustningen behöver inte bytas ut lika ofta som surfutrustningen heller. Skaffa båda – det kommer bli mycket formula seglande i Göteborg i sommar, garanterat.

  • udoo

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 20:32

    Billiga rekommendationer du ger the GRINCH =) Hmm, Formula utrustning (nytt) cirka 30 papp nytt om man ska ha det värsta nytt =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitesurfing eller fetvindsurfintgutrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.