Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing runt Lund

  • Kitesurfing runt Lund

    Publicerad av cedric på 14 april, 2010 vid 09:36

    Hej, jag är ny här!

    Började kitesurfa i höstas och är helt fast! :smirk: nu när vintern är över är jag riktigt sugen på att komma ut och kitea igen. Har kört i Lundåkra och JP innan men nu bor jag i Lund och jag har ingen bil så vad jag förstår är det Lomma/Habo Ljung med buss som gäller för mig nu. Brukar det vara folk där när det blåser rätt? Eftersom jag är nybörjare klarar jag mig inte själv..Om jag sticker dit nu på fredag t.ex. som verkar bli bra, kan jag räkna med att det finnas folk där?

    Finns här fler som jag, som bor i Lund och inte har bil? hur tar ni er till spotsen?

    Hoppas jag inte ställt för dumma frågor!
    Cedric

    rambo_johnson svarade 14 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • skotten

    Medlem
    14 april, 2010 vid 10:01

    hey dude, i will come out, let me know what time you will be there, pm me your phone number : ) there is a good chance I can drive you home as well : )

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    14 april, 2010 vid 10:14

    yes, där är nästan alltid folk om det blåser på. och det gör det from imorgon. det är bara sätta dig på 139an till Lomma sen får du gå lite granna men se de som uppvärmning inför pumpning av kite.

    Sen finns där säkert någon som kan ge dig skjuts till Lund, folk är faktiskt ganska snälla

  • cedric

    Medlem
    14 april, 2010 vid 12:43

    Skotten, wow thanks man that’s real cool! I’ve got school til 10 so i am thinking i can be there around 11 or 12ish. Kitesurf on friday then! sweet!! 😀

    Piotr eller Pete, skönt att höra! vilken spot drar man till om det blåser mer ostligt häromkring? Är Lundåkra det närmsta och bästa?

  • hah

    Medlem
    14 april, 2010 vid 14:12
    JagkallasPiotrellerPete;606368 wrote:
    yes, där är nästan alltid folk om det blåser på. och det gör det from imorgon. det är bara sätta dig på 139an till Lomma sen får du gå lite granna men se de som uppvärmning inför pumpning av kite.

    Sen finns där säkert någon som kan ge dig skjuts till Lund, folk är faktiskt ganska snälla

    ..eller byta till 132an och hoppa av i Habo 🙂

  • jode

    Medlem
    14 april, 2010 vid 15:33

    Vad du än gör så låt dig inte luras av skotten! Den senaste tiden har han lagt ner flera tusen kronor på att köra runt i sin dieselslukande oljetrålare, på jakt efter pojkar som han kan lura med:

    “hey man! wanna ride to Habo?”

    för att sen blotta och våldgästa dem!

  • skotten

    Medlem
    14 april, 2010 vid 15:38

    hahaha… that is so not true…

    it doesnt just have to be boys…

  • rambo_johnson

    Medlem
    14 april, 2010 vid 23:10

    dra till vombsjön för fan

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing runt Lund

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.