Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing South coast/Trelleborgsområdet?

  • Kitesurfing South coast/Trelleborgsområdet?

    Publicerad av kitemaster på 23 juli, 2013 vid 14:48

    Fick mail av en marinbiolog på Trelleborg kommun. Någon som kan svara honom?

    “jag skulle behöva information om spots i Trelleborg kommun. Finns det platser i som är bra att surfa på/används? Jag är extra intresserad av att veta om området från stavstensudde och västerut används regelbundet av kitesurfare…”

    Tacksam för hjälp!

    budokai svarade 10 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • ruzzbug

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 20:36

    Jag har aldrig sett någon som surfat väster om stavstensudde. Isf har man kört ända ner till kämpinge. Har aldrig surfat i trelleborg men har sett några på östra stranden/dalabadet och även öster om gislöv hamn.
    Kör alltid ner till kämping, höllviken, falsterbo men jag tror nog det hade kunnat va bra i trelleborg också. Speciellt nedanför västra infarten om det hade varit något bra ställe att launcha och gå ner. Har dock inte varit och rekat =)

  • budokai

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 22:15

    Så varför den frågan? Bygga ihop skyddsområdet öster om Kämpinge med ett som sträcker sig till hamnen i Trellleborg? Mäta dioxiner hos surfare?

    Har heller aldrig sett någon köra där. Vad jag förstår sä är det stenar i havet vid Stavstens udde, likaså väster om Skåre. Stranden öster om Skåre är ganska liten och riktningmässigt tämligen lika stranden i Kämpinge. Så om man kan, så är det bättre att ta sig till Kämpinge.

    I övrigt så gäller det, enligt min mening, ganska generellt: Stenare på stranden => Stenar i vattnet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing South coast/Trelleborgsområdet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.