Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kitesurfingkurs i karlstad!

  • nordgren

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 20:55

    Extreme: Tjena jo det blåste inte så mycket idag men premiär blev det likså. smile.gif
    Såg föresten att du har exakt samma snöbräda som jag. ( smile.gif)

  • rikard_j

    Medlem
    12 maj, 2003 vid 07:17

    Hej Johan!
    Kul att screamern går för fullt !
    Jag saknar vissa egenskaper hos den gamla brädan jämfört med min nya RRD TwinTip. Speciellt hållbarheten eftersom jag spräckt nosen två ggr på några få repor på vattnet. Men TwinTipen är mer lättplanande och lättare att svänga med. Kanske något lägre toppfart. Jag fick mig ca 1 timmes premiärsurf i Jutviken förra veckan efter jobbet innan det mojnade. Det var skönt att komma ut igen !
    Hur går det med gippandet?

  • jfk

    Medlem
    12 maj, 2003 vid 08:24

    HEhehe, det var du ja, jag misstänkte det…
    Jojo, det går väl så där med gipparna. Satte faktiskt en riktigt klockrent i fredags, ingen fullfarts gipp precis, men det var skönt att slippa bada i en vändning iaf! Så gippandet är mewd andra ord på uppåtgående. Däremot så går kraschandet framåt stort i och med att farten ökar, fick ett sådant perfekt kastfall att jag slet av hängsele tamparna på ena sidan! Som tur är hade jag införskaffat ett extra par när jag var i GBG och handlade en vindsurf bräda (Screamer 2 -97 f.ö.) till min kusin!
    Hur går det själv? Var det en sprillans ny bräda du köpte?
    Ja som sagt, härligt att säsongen är igång igen, verkar bli bra vind idag med så jag satsar på ett par timmar i em också. Det blåser redan över 7 m/s (10.25, mån 12/5).

  • rikard_j

    Medlem
    12 maj, 2003 vid 09:39

    Köpte min TT hösten 2001 (splirrans ny) så jag har använt den en säsong. Tyvärr hade jag lite tid till vindsurfing den säsongen så min utveckling har i princip avstannat (läste 30p på universitetet + fulltidsjobb crazy.gif, det gör jag nog inte om…). Sätter fortfarande gippar men inga fullfartsgippar ännu frown.gif.
    Är lite sugen på att prova kite så att man får flera tillfällen att ge sig ut på.

    Är det inte snart dax att starta en vindsurfingklubb i Kristinehamn?

  • jfk

    Medlem
    12 maj, 2003 vid 15:34

    Phew, det lät tungt med både jobb och studier.
    Jag har en kompis (Lars Bergholm?) som köpt sig en kite. Jag tjatade på honom om vindsurfing grejor, men han valde kite till slut. Han har inte varit ute och kört än, men snart så tar vi nog premiären på den också…
    Vindsurfing klubb i K-hamn… Kanske det, jag vet inte hur många vi kan vara. Hur många brukar det vara ner i Hult? Din arbetskamrat är väl där en del?
    Hur många medlemmar har Karlstads klubb då, ngn som vet?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 maj, 2003 vid 16:53

    Surfingpremiär, inte illa! Hoppas att det gick bra! Var det mycket folk på klubben eller? Får nog komma till karlstad och surfa tror jag! 😀 Samma snöbräda, inte illa. Då är du ganska så lång också misstänker jag? Vi hörs!!!

  • nordgren

    Medlem
    16 maj, 2003 vid 22:49

    Hallå jo det gick bra, det blåste ju lite men ändå, var skönt att komma ut på vattnet igen. smile.gif Ja det var en drygt 10 pers där, hehe inte så många men ändå…
    Japp det är klart att du ska göra, hade tänkt mig ta mig ut till getingberget också fast jag har ingen bil så det är lite trixigt… crazy.gif Japp jag är rätt lång (192) sen är den ju grym för oss som har båtar till fötter. grin.gif

    Du får pallra dig in till skutberget eller bomstad när det är syd till väst. laugh.gif

    Ha det!

  • jfk

    Medlem
    17 maj, 2003 vid 10:08

    Va! 10 pers, det låter helkul ju! Det tyckte jag lät mycket faktiskt, speciellt om det nu inte ens blåste värst. Det var verkligen kul att höra att det var så många… Nu blev man ännu sugnare på att ta sig dit ngn gång.

  • nordgren

    Medlem
    17 maj, 2003 vid 16:34

    Jo det var skoj, så man får hoppas att det blir lite drag på vattnet när det blåser till. cool.gif

    -Nu lever man på hoppet om vind imorgon-

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2003 vid 18:01

    10 pers var skapligt ändå. Förresten, är du eller någon som du vet sugen att gå kitekurs? Ska ta mig i kragen och gå en nu här i karlastad. Har du inte bil, du får ta bussen då…hehe. Du får hojta till så kanske du får lifta med mig om du har tur! 😀 Floaterbrädan är rigtigt grymm, speciellt för oss bigfoot! :- Får göra entré på skutberget och bomstad tror jag!

    Ha det mannen!!!

  • nordgren

    Medlem
    24 maj, 2003 vid 09:07

    Hallå, jag vet inte, har nog inte råd att gå kurs nu men jag var ute och surfade (skutberget) i tisdags tror jag att det var och då träffade jag ett par nybörjar kitare stor på fotbollsplanerna där och luftade sin nyinköpta drake för första gången, och de var sugna på någon kurs eller så, det gick inte så bra för dem, de lyckades inte få upp den i luften. Är du medlem i kiteklubben i karlstad? Dom hade tydligen skickat mail och så dit fast inte fått något svar. frown.gif

    Ja det vore ju kanon! Blr det östliga vindar så kanske man skulle kunna ta en sväng till getingberget då. laugh.gif

    Japp floatern är grymm, skönaste bräda jag kört iaf. grin.gif
    *Hehe slipper fucking toedrag*

    Slå en pling om du ska till bomstad eller skutberget om du vill.
    Andreas tel: 070-720 11 50

    Ha det.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 maj, 2003 vid 17:59

    Synd att du inte har pengar, jag ska slösa 1100:- för 5 h på kursen. Det kanske blir nästa helg låter det som! Att börja kita själv är nog bra svårt misstänker jag! Är inte medlem i kiteklubben i karlstad, visste inte ens att det fanns en faktiskt. Är helfärsk när det gäller kitesurfing faktiskt! Jag hör av mig när det blir färd till våra grymma surfspots! 😀
    See you dude!!!

  • nordgren

    Medlem
    25 maj, 2003 vid 00:25

    Det låter gött. smile.gif
    Ha det.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kitesurfingkurs i karlstad!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.