Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots kitesurfspots Göteborg och västkusten

  • kitesurfspots Göteborg och västkusten

    Publicerad av pergbg på 13 maj, 2016 vid 11:57

    Hej!

    Jag har nyligen börjat kitesurfa efter många år av windsurfing (kör nu båda 🙂 ).

    Vad finns det för bra kitesurfspots även lämplig för nybörjare som mig runt Göteborg och dess omnejd på västkusten? Jag har ingen bil så något som kan nås med buss, spårvagn eller Öresundståg eller dem alla i kombination. Jag bor i Göteborg

    Finns det någon klubb i Göteborg där man kan florera bland andra kiteare? 🙂

    Tack

    malibu svarade 7 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • marcustimgren

    Medlem
    7 juni, 2016 vid 06:16

    Kolla findwind.se där får du några tips om spots angående klubb kolla Facebook för det brukar finnas någon lokal grupp som du kan gå med i.

    Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

  • caselunghe

    Medlem
    4 juli, 2016 vid 12:29

    Gå med i GBG Kitemaffia på Facebook.
    Spotguide kickass är ju asbra för att hitta lämpliga spots.
    I korthet så fungerar Askim på sydvästlig, Rågelund på västlig, och draget i Onsala på ostlig. Åker du när det blåser till någon av dessa ställen så är det garanterat andra där från maj- oktober.
    Sedan har du Arendal på syd-sydostlig Sillvik på nordvästlig, men dessa spots är inte lika välbesökta så här kan du ibland vara ensam. Lycka till!

  • malibu

    Medlem
    5 juli, 2016 vid 12:24

    [IMG]http://images.ttcdn.co/media/i/product/414395-bf84d784874043a0af16c599163c22d4.jpeg?size=2000[/IMG]

    Skulle väl säga att Norra näs och Björkäng är nybörjarvänliga, men du når ingen av dem med tåg/buss dessvärre. Åtminstone inte utan krångel. Men ska du bo i gbg och surfa så får du nog skaffa dig en bil eller en surfpolare med bil 🙂 Har hört att Torkelstorp ska vara platt och grunt, men jag har aldrig varit där.

    Spots närmre gbg har jag ingen koll på.

    Ps. Postern köper du på http://www.lajetprintworks.se 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots kitesurfspots Göteborg och västkusten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.