Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitetävling 2013

  • pepa

    Medlem
    2 januari, 2013 vid 18:35

    Beror på hur tävlingsformatet ser ut i de olika disciplinerna.

  • kitemaster

    Medlem
    3 januari, 2013 vid 00:21

    Vilket tävlingsformat skulle du vilja se i respektive disciplin?

  • pepa

    Medlem
    3 januari, 2013 vid 07:53

    Inom freestyle skulle jag vilja se att vi hade någon kitetävling i Sverige där vi bara träffas och kör i två dagar, och sen röstar alla åkare om vinnare. Helhetsintrycket räknas alltså, inte bara landade trick.

  • kitemaster

    Medlem
    3 januari, 2013 vid 12:50

    Det skulle ju absolut funka, Kite Jam har ju alltid varit åkarbedömt, men vissa klagar på det eftersom det kan gynna locals. Sen är det ju det här med vinden. Hade varit klockrent med ett sånt upplägg på Rendez Vous eftersom alla var där och det blåste grymt båda dagarna, men risken är ju att det bara blåser en dag och då blir det en logistisk mardröm med prisutdelningar som sker efter att folk har åkt hem och så. Kanske skulle lägga Kite Jamet på Römö något år… De har trots allt 15 dagar vind i månaden.

  • mjersen

    Medlem
    3 januari, 2013 vid 18:12

    habokitejam! gott snack!

  • jurij

    Medlem
    4 januari, 2013 vid 13:12

    Ett distanslopp hade varit skoj.
    Det gör det möjligt för oss nybörjare att oxå vara med. 🙂

    Jag tror att ett distanslopp kan samla många deltagare.
    Man har ju då möjlighet att tävla mot bästa kompisen, coh det är kul att bara delta.

  • kitemaster

    Medlem
    4 januari, 2013 vid 21:07

    jurij: Jag tror du menar Course racing. Enda kravet är ofta att man kan höjda och väjningsreglerna.

  • kalle07

    Medlem
    5 januari, 2013 vid 09:01

    Bra initiativ med race. Varberg var välordnat med mkt besökare!
    Römö = Rövö? Vi kan väl hålla oss till Sverige?
    Vi kan nog fixa ett race i Halmstad, SM veckan pågår 2-7/7-2013 så varför inte spika dessa dagar för att vissa upp sporten.
    Discipliner:
    – Freestyle
    – Race (distans och bana)
    – Airtime

    Mer info om SM veckan:: http://www.rf.se/Arbetsrum/SM-veckan/
    http://www.rf.se/Arbetsrum/SM-veckan/

  • jurij

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 09:02

    Jag kollade lite med mina nybörjarpolare och de tycker också att det skulle vara kul med Race.
    Sedan kan man ha olika klasser en TT klass för oss som inte har race bräda 🙂 och en klass med racebräda.

    Starten kan vara enskild. med funktionär som skriver upp starttid och en funktionär som noterar målgång.
    Blir mer säkert på detta sätt.

    Om det funkar så vet jag många som kommer.

  • kitemaster

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 22:50

    kalle: du har rätt i att det vore gött att kunna hålla oss i Sverige. Och kul med ett till event.

    jurij: Jag håller med om att race är absolut en kul disciplin som passar många, och jag tror vi är många i Sverige som börjat få upp ögonen för detta och är sugna på att testa. Sedan gällande formatet tycker jag personligen det är roligare att fajtas i heat med flera åkare åt gången. Det är roligare att kolla på också. Dessutom är det svårt med personliga race då en person kan få ett race med grymma vindar och i nästa stund kan vinden droppa eller vrida. Då är det mer rättvist att köra samtidigt. Detsamma gäller ju hangtimetävlingar.

  • milkman

    Medlem
    8 januari, 2013 vid 15:42

    Här är vår planering inför sommaren. Det vore roligt om andra ansluter, eller planerar in sakers samtidigt 🙂 (Men kitejam/rendezvous är vi med på oavsett när det läggs, vi kan ju alltid ändra våra planer)

    (vi försöker hålla detta inlägg uppdaterat om det ändras nått: http://surfbussen.nu/surfbussennytt/kite-och-surfsommar-2013-planering/)

  • above_the_law

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 09:11

    Våg våg vågtävling med bedömning på vågridning, airs & transitions! Är det inte tillräckligt med vågor så kan man ändå köra strapless airs n transitions.
    Biggest air är ju alltid ett roligt inslag både för publiken och åkarna (alla kan vara med) och går rätt snabbt att köra också…
    Freestyle är ju givet men varför inte en delgren med kickers n sliders?! Mycket publikvänligt också.
    Hur kul är det med bana? Varken roligt att köra eller att titta på… Men om det nu blir det ändå och man ska dela upp det i olika klasser så får väl vågbräda vara en egen klass och ytterligare en strapless va;-)? Vad jag menar är att det blir materialet som avgör i alltför stor omfattning (blir ju heller inte varken speciellt roligt eller rättvist)…
    Vor dock väldigt kul med ett event vad det än blir:-). Bra initiativ!

  • kitemaster

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 11:23

    Jens: Jäklar massa aktiviteter på gång där! Man får inte paxa alla helger 😉
    Nicco: Håller med om att det hade varit fett med vågtävling. Men det är väl störst chans att det blir strapless konståkning 😉

  • milkman

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 20:33

    Haha Erik.
    Nä det är ju bara två eller tre helger nere hos er så det ser mer ut än det är. Men lägger du ihop allt så ser det verkligen ut som mycket! 🙂
    Hur som helst så vore det ju fantastiskt ifall kitejam “råkade” hamna på en helg när vi är där. Å gör det inte det så planerar vi om bara. Så anse alla helger opaxade! 🙂

  • djevulen

    Medlem
    18 januari, 2013 vid 16:48

    Lördagen den 26 januari drar 2013 års tävlingsäsong igång.

    http://www.surf-lab.se/snowkite-tavling/266-0

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitetävling 2013

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.