Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteutrustning på flyget?

  • Kiteutrustning på flyget?

    Publicerad av ale på 9 juni, 2012 vid 11:11

    Mitt år i Nya Zeeland börjar dra sig mot sinna sista veckorna och dags att bestämma hur jag ska göra med min kite utrustning.

    Under mitt år här har jag införskaffat en komplet kiteutrustning av lite äldre modell 2007-08 som jag använt flitigt när vinden har tillåtigt (Nash kite bräda, harness + flexifoil ion2 12,5)
    Min tanke är att försöka ta med det på flyget hem till Sverige så jag kan fortsätta kita när jag kommer hem 🙂

    Vad är eran erfarenhet att ta med kiteutrustning jorden runt på era resor: vad brukar det kosta extra? bra kiteväska med plats för bräda/går det att sy en egen väska själv? ska man försöka prata med flygbolagen i förväg eller bara dyka up på flygplatsen?… alla tipps är jag tacksamför

    Jag har fortfarande möjlighet att försöka sälja av bräda+kite begagnat för att slippa tänka på transportproblemet men då kommer jag bli kitelös när jag kommer hem tills jag införskaffat ny utrustning…

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=179&pictureid=1320[/IMG]

    ale svarade 11 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • kronaldo

    Medlem
    9 juni, 2012 vid 17:48

    Förbered dig på att det kommer kosta lite stålar att få med grejerna hem. Alternativet är att du säljer av det och köper nytt när du kommer hem då det inte är sprillans gear – så valde jag att göra efter min aussietrip.

    Hade en polare som tog med sina prylar hem på flyget (tror det var quantas) för sisådär 700pix. Brukar finnas fasta priser för olika sportartiklar på flygbolagets respektive hemsidor. Flög exemplevis TUIfly nordic T/R rhodos med kitegear nyligen och fick punga ut 650:-.

    Spelar det inte roll när du får hem grejerna kan du ju skicka allt via skepp. Kostar inget men kan ta allt från 2-8 månader 🙂

  • ale

    Medlem
    19 juni, 2012 vid 10:42

    Jag valde att sälja det mesta av min utrustning, blev lättast och förmodligen billigast. Är alltid kul att få en anledning att få köpa lite nyare utrustning.

    Lyckades sälja min bräda för samma pris som jag införskaffade det begagnat för ett år sen och kan ta resten i mitt ordinarie baggage.

    Nu blir det till att leta upp utrustning att inhandla i Sverige

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteutrustning på flyget?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.