Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite+vattenskidor
-
Kite+vattenskidor
Publicerad av stebe på 2 mars, 2004 vid 18:08Nån som har testat.. erfarenheter?????
walle svarade 17 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Henrik ”Dare devil” Falk i Sthlm har testat. Fråga på Östkustforumet http://www.kitenation.se
Joa på ön
-
Nu är du inne på kitesurfingens barndom finns filmsnutt med en fransman som exprimenterade med Kite och han körde Vattenskidor men det var säkert typ 8-10 årsedan. Kanske någon som vet vem det var?
-
Den ende jag vet är Laird Hamilton för cirka 10 sedan
-
Såg på båtmässan att det fanns några kitevattenskidor från Maui Magic, rätt balla ändå, något för alla skidåkare kanske…
-
jag har kört e nskida en gång gälelro ha bra fetta i kitefan, gick bra downwind, ska no testa igen snart… puss
-
1995 var det en man i 40-50 års åldern som körde vattenskidor efter en kite. Såg aldrig honom åka men han hävdade att det fungerade bra.
-
Funkar nog, Såg en som åkte med boogie board. Satte fast den med säkerhetsbälte runt ryggen. Spännande!
Mypa
-
http://windsofcabarete.com:8080/windsOfCabarete/infos/forumMessage.jsp?code=1077661941219
O han e fan grymm me..
-
Efter att ha haft vindstilla i tva veckor nu gick jag och Niklass och kopte varsin vagkajak fran 1980 som ar malad i tyska lysande farger. Nar vinden ar tillbaka sak vi se tillatt fixa lite bilder pa oss nar vi aker var pram efter en kite. Det ar freaky om nagot..
-
@stebe 126193 wrote:
Nån som har testat.. erfarenheter?????
orkade inte leta efter den nya tråden om kite/vattenskida…
Såg på den lokala watskibutiken att dom fått in nya skidor:
Twin-tip freestyleskidor med snörad multisize-bindning. Revolutionerande nya vattenskidor utvecklade av Body Glove. Korta lättmanövrerade blades som du enkelt kan göra både hopp, slides och spins med. Passar alla i familjen och är sanslöst lätta och roliga att åka på. Längd: 103 cm Bredd: 22 cm.
lite mysko men två fenor i varje ända och rejäl rocker…
Logga in för att svara.