Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Kitewing – livet på en pinne

  • Kitewing – livet på en pinne

    Publicerad av bananen på 29 januari, 2004 vid 16:06

    Tjenare alla frusna surfare.

    Är det bara jag i Göteborg som fattat att Kitewing är världens grin.gif roligaste vintersport grin.gif ? Jag brukar köra på isarna runt Göteborg, och jag ahr aldrig träffat en likasinnad. Jag brukar träffa på folk som har isjakter, skridskosegel och allehanda knasiga prylar och kör med, men vinge verkar jag ganska ensam om, eller??? confused.gif

    Om det är någon mer än jag som håller på kunde det vara kul att sticka ut och köra tillsammans? laugh.gif

    Är det någon som vet var snö-kitewingarna håller hus? Åre? Oppdal? Brudaremossen?

    Det vore kul å samköra lite…

    Rock on! cool.gif Jonas

    mangosolutions svarade 14 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • herodude

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 22:49

    det ser rätt cp ut men jäääävlit roligt verkar det.. går de nått snabbt lr?

  • bananen

    Medlem
    31 januari, 2004 vid 09:55

    Hastigheter upp mot 100 km/h är klockade! Personligen har jag nog inte åkt fortare än ca 60 km/h, men jag jobbar på det. Så här CP ser jag ut när jag åker: Uspen den 6e jan .
    Kolla de riktigt CP-iga killarna på Bombaklaat’s Kitewing filmer

  • sj0gren

    Medlem
    5 februari, 2004 vid 09:09

    Fan va coolt det ser ut

  • putte

    Medlem
    20 februari, 2004 vid 23:38

    vad är kitewing och vad är skimbat?
    trasslar jag till edt eller är det samma sak?
    Hursomhelst så brukar några köra här i stockholm, lite fett att susa mellan dom när man själv hakar runt med skridsko-kite

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 februari, 2004 vid 20:39

    Kitewing kan du köpa på Ytspänning, http://www.ytspanning.se !

    /Christian H.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 februari, 2004 vid 22:53

    Svar till:


    Tjenare alla frusna surfare.

    Är det bara jag i Göteborg som fattat att Kitewing är världens grin.gif roligaste vintersport grin.gif ? Jag brukar köra på isarna runt Göteborg, och jag ahr aldrig träffat en likasinnad. Jag brukar träffa på folk som har isjakter, skridskosegel och allehanda knasiga prylar och kör med, men vinge verkar jag ganska ensam om, eller??? confused.gif

    Om det är någon mer än jag som håller på kunde det vara kul att sticka ut och köra tillsammans? laugh.gif

    Är det någon som vet var snö-kitewingarna håller hus? Åre? Oppdal? Brudaremossen?

    Det vore kul å samköra lite…

    Rock on! cool.gif Jonas

    [/ QUOTE ]

    Det där är en skimbat…

  • bananen

    Medlem
    24 februari, 2004 vid 09:54

    Vad är skillnaden? Jag kör med samma vinge på is och snö…

  • hellgren

    Medlem
    1 mars, 2004 vid 22:51

    Haha! Jag skiter i vad det heter! Fan va grymmt det va! Fet airborn i backen smile.gif
    går domma där prylarna att köpa utan att bli skinnad totalt?

  • bananen

    Medlem
    5 mars, 2004 vid 12:40

    Nä man blir skinnad. 8000 spänn för vingen, om man inte kan hitta en begagnad. Sök på kitewing så hitar du. Men, det är värt pengarn, jäkligt kul är det…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 mars, 2004 vid 00:20

    Hur kommer man upp i liften med kitewingen? Hur fäller man ihop den? enkelt? finns någon 2nd hand marknad? funkar den med snowboard?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 mars, 2004 vid 14:10

    Snart kommer http://www.kitewing.se! Flygbasen kommer att ligga i Göteborg! fly@kitewing.se

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 mars, 2004 vid 17:48

    Tjaa, egentligen e det bara att släpa efter, vingen “flyter” efter dig! Men backhoppning är nog bara för proffs…

  • challgren

    Medlem
    23 mars, 2004 vid 12:48
  • challgren

    Medlem
    23 mars, 2004 vid 22:39

    Det är släplift som gäller.
    Kolla in filmerna på http://www.kitewing.com så ser du när de kör i lift.

    Det går mycket bra att köra med snowboard. Det är min favorit. Jag kör både fakie och på tåkant, blandar och ger lite som jag känner för.

    De som vill pröva vingen i Stockholm får gärna kontakta mig på 073-5805093 eller christian.hallgren@ytspanning.se så ser vi till att ni får testa!!

  • putte

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 19:13

    Du va möjligen inte ute och körde på grisslingeisen i vintras? Såg en kille som va rätt grym, såg soft ut, men kite var lite mer prio…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Kitewing – livet på en pinne

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.