Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiting i Stenungsund?

  • metallifredd

    Medlem
    12 september, 2006 vid 16:19
    D Brynne wrote:
    Tja! Nån som vet om Stenungsundsviken är bra att kittesurfa i?
    // daniel

    Det funkar vid campingen men endast i sydlig-sydsydväst vind.
    inte bra för nybörjare. ligger för nära vägen och det finns massa sten att släpas in i. tyvärr finns det inga riktigt bra ställen för kite nära ellös. Närmast är nog varekilsnäs men det är även där en del sten och en väg intill.
    det funkar ju klart att köra men jämfört med tex varberg så är det rätt käess.

    Hemort Ellös? Trodde jag var den ende? var det dig jag pratade med vid golfbanan när jag snökitade i vintras?
    Om du precis har börjat så skall du gå en kurs tycker jag. väl värt pengarna.
    Det finns ett några som kitar runt varekil/Mjörn/stenungsund. Mårten är en av dem. 0707-205600

  • metallifredd

    Medlem
    12 september, 2006 vid 16:25
    metallifredd wrote:
    D Brynne wrote:
    Tja! Nån som vet om Stenungsundsviken är bra att kittesurfa i?
    // daniel

    Det funkar vid campingen men endast i sydlig-sydsydväst vind.
    inte bra för nybörjare. ligger för nära vägen och det finns massa sten att släpas in i. tyvärr finns det inga riktigt bra ställen för kite nära ellös. Närmast är nog varekilsnäs men det är även där en del sten och en väg intill.
    det funkar ju klart att köra men jämfört med tex varberg så är det rätt käess.

    Hemort Ellös? Trodde jag var den ende? var det dig jag pratade med vid golfbanan när jag snökitade i vintras?
    Om du precis har börjat så skall du gå en kurs tycker jag. väl värt pengarna.
    Det finns ett några som kitar runt varekil/Mjörn/stenungsund. Mårten är en av dem. 0707-205600

    Glömde: jag har startat några gånger från Lavön och sen kört på ellösfjorden men det är mest ganska choppigt vatten. kan ju vara något om du har kompisar med båt som kan hämta upp dig. Men det är sjukt byig vind där. Alla holmar stör vinden. /Fredrik

  • d-brynne

    Medlem
    12 september, 2006 vid 17:31

    Jaha. Tack för den informationen. Då blir de varberg eller askim istället då:)
    Jag har precis gått en kurs och köpt egna grejjor, men inte riktigt kommit igång ännu, men de kommer:)

    Nej det var inte mig du pratade med.. Snökita du vid golfbanan? De går bra där asså?

  • hugeo

    Medlem
    12 september, 2006 vid 19:37

    fan jag vill upp där uppe o köra lite vågor verkar ju kunan fetta på bra ibland?

  • metallifredd

    Medlem
    12 september, 2006 vid 20:19
    HugeO wrote:
    fan jag vill upp där uppe o köra lite vågor verkar ju kunan fetta på bra ibland?

    nja det är ju mest secret spots som bruna hålet och bakifrån-viken som tyvärr är reserverat för locals gäys. brukar va rätt packat om man säger så… aj! aj!

  • hugeo

    Medlem
    12 september, 2006 vid 22:47

    fan som skäret då menar du

  • ristarpen

    Medlem
    15 september, 2006 vid 21:17

    tjena jag heter Erik jag bor på Tjörn (mjörn) jag började kita i våras och vi är några stycken som brukar att köra i stenungsund när det blåse s-ssv och i varekilsnäs när det blåser wvw jag tycker att stenungsund och varekilsnäs funkar kanonbra. slå en signal om du är sugen på att hänga på när det blåser mvh erik 070-2926621

  • gogga

    Medlem
    16 september, 2006 vid 05:33

    Hejsan jag heter henrik, jag är 21 år, lever i ett stadigt sällskap sedan nästan tre år tillbaka. Jag studerar till civilingenjör men gillar att draksurfa när jag får tid över. Jag draksurfar mest nere på näset, vill ni följa med någon gång så får ni inte. mvh, Henrik 0702261571

  • enlighted

    Medlem
    16 september, 2006 vid 06:25
    gogga wrote:
    Hejsan jag heter henrik, jag är 21 år, lever i ett stadigt sällskap sedan nästan tre år tillbaka. Jag studerar till civilingenjör men gillar att draksurfa när jag får tid över. Jag draksurfar mest nere på näset, vill ni följa med någon gång så får ni inte. mvh, Henrik 0702261571

    Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha………………………………………….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiting i Stenungsund?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.