Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitstopp mynningen

  • Kitstopp mynningen

    Publicerad av nils007 på 25 augusti, 2006 vid 06:41

    Ny artikel idag i hallandsposten där man vill förbjuda kite i mynningen. Där var några argumnet som bara var för konstiga för att låta bli att skriva en kiters syn på saken.

    Jag behöver hjälp med att få tag på den avhandling en viss göteborgare skrivit om fältpiplärkan, jag kommer inte ens ihåg vad han heter.

    Long live the mynning.

    Nils

    dalen svarade 17 år, 7 månader sedan 14 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • henkeman70

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 06:56
  • lina

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:12

    Sportfiskare, som HP talat med, menar att den intensiva åkningen stör Laxens stigning i ån medan båtägarna upplever att det är svårt och riskabelt att ta sig ut ur genom mynningen när åkningen är intensiv.

    men va faaaaaaan?

  • bohm

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:30

    Kan dom inte lika gärna säga som det är, Det är varken laxen eller fåglarna som störs utan människorna!

    Jag stör mej på fågelskådare för dom är oftast så fula och har väldigt dålig smak vad det gäller kläder. Dessutom hatar jag folk som dricker ur termos. Dom kör alltid för sakta på vägarna till beachen och dom är alltid i vägen när man ska launsha. Mitt förslag är att förbjuda alla människor med fjällräven-ryggsäck från -72 på ALLA allmäna platser i sverige.

  • walle

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:59
    bohm wrote:
    Kan dom inte lika gärna säga som det är, Det är varken laxen eller fåglarna som störs utan människorna!

    Jag stör mej på fågelskådare för dom är oftast så fula och har väldigt dålig smak vad det gäller kläder. Dessutom hatar jag folk som dricker ur termos. Dom kör alltid för sakta på vägarna till beachen och dom är alltid i vägen när man ska launsha. Mitt förslag är att förbjuda alla människor med fjällräven-ryggsäck från -72 på ALLA allmäna platser i sverige.
    dags för ett upprop!!!

    kan vi inte förbjuda alla miljöpartister när vi ändå e i gång!

  • marcel_101

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:59

    åtägarna upplever att det är svårt och riskabelt att ta sig ut ur genom mynningen när åkningen är intensiv.

    då kan dom ju låta bli o köra båt om dom e så satans värdelösa att dom inte kan styra sin båt………..

    människor är idioter så enkelt e det har vi alltid varit o kommer alltid va, jag säger bruka våld, ta fram slangbellan pricka fågelsatan sen e det problemet väck inga fåglar inga fågelskådarnissar. sen tar vi på oss dykarutrustningen och borrar hål i båtarna…

    “våld är det enda språket människar verkligen förstår”

  • samhansson

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 09:32

    ahh lunga er, det är bara wirdheim som är dum. PappaMårten & Marcel har lovat att gräva en ny mynning till mig på lördag och söndag, så allt är klart på måndag när det brallar i igen.

  • anr

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 09:34

    Pipfågeln är ju utrotningshotad så den försvinner väl snart ändå och då har dem inga hållbara argument kvar!

  • eklov

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 09:56

    äntligen säger jag… så slipper man den skiten!

  • nils007

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 11:36

    Fint med all idèrikedom, finns det någon vet var den förbannade avhandlingen kan finnas.

    Nils

  • jott

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 19:16
    Nils007 wrote:
    Fint med all idèrikedom, finns det någon vet var den förbannade avhandlingen kan finnas.

    Nils
    Den ´har vi redan skickat in till länsstyrelsen som en bilaga när vi gav vår syn på dilemmat från WCL för ca ett år sedan. Tror jag har kvar den någonstans men kortfattat står det att fåglen är kass och klarar sig bland surfare..

  • matte_c

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 20:26

    Säg att de förbjuder kitesurfing där, vad kan hända om man bara skiter i förbudet och surfar ändå? Är det nån som kommer ner och skäller på en? Nån gammal sliten ornitolog kanske ringer bängen, men vad ska de göra då? tvivlar på att de ringer backup från malmö, drar pickan och tvingar ner draken på marken. kanske åtalar de en för något, typ beteende som skadar fiskare som ska köra ut i havet, men vad kan det bli fråga om för straff, en tjuga, två timmars samhällstjänst? nån som har koll på juridiken?

  • jonaish

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 21:20

    för jävligt…

    Det går ju inte att säga att draken skrämmer bort fåglarna för de finns ju typ 100 andra saker som oxå skrämmer bort en fågel…..

    Vadå “stör Laxens stigning” dom där jävla sportfiskarna kan ju sluta att fiska så kommer ju inte laxen störas något alls….

  • jonaish

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 22:00

    haha en rolig sak jag läste på SOF

    “Hej varför är det så många som trackar fågelskådare eller rent ut sagt hatar fågelskådare vad har vi igentligen gjort?”

    ahhahaaa…. vilken dum jävle…

  • hbgsurfer

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 20:21
    SamHansson wrote:
    ahh lunga er, det är bara wirdheim som är dum. PappaMårten & Marcel har lovat att gräva en ny mynning till mig på lördag och söndag, så allt är klart på måndag när det brallar i igen.

    imorgon ska det köras

  • dalen

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 20:39

    så ja!!! Nu finns det inga fåglar kvar. Har satt dem på tåget till Lappland.
    Inga båtar kommer längre att vara ivägen då vi sålt dem till polen för 100 spänn. Fisken är ju inte så dum att den simmar in och blir fångad av någon gummistövel klädd tomte som inte vill vara hemma hos sin fru.
    Allt är grönt så nu kör vi så det ryker kamrater!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitstopp mynningen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.