• Klagshamn!

    Publicerad av kate på 9 april, 2006 vid 14:36

    Vart kan man bo om man skall surfa i klagshamn eller Lomma? Vilket är bäst vid slutet av maj?
    Vi kommer att åka ett gäng från GWC.
    Mvh Kate

    babilidoo svarade 18 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • alexasu

    Medlem
    9 april, 2006 vid 15:20

    klagshamn har bättre förutsättningar för bris, men i lomma finns å andra sidan camping som ligger precis bredvid habo ljung, som har plattare vatten. typ.

  • joth

    Medlem
    10 april, 2006 vid 07:19

    Hej!

    Det ena stället utesluter inte det andra. Båda lämpar sig bra till Slalom/Speed och freestyle eller bara allmänt freeridande. Men skall ni leka i vågor så är Falsterbonäset bättre. Finns även bra plattvattenställen på näset som tex falsterbokanalen. Campar ni i Habo Ljung så är ni ju i Klagshamn på 20 min eller i Falsterbo på 40 min. Vad är det tänkt att ni skall göra? Segelsnurrande kan jag gissa i alla fall. Tror att i maj så är det fortfarande mycket västliga vindar och det passar nog Habo Ljung bäst medan mer syd/sydväst är bäst i Klagshamn. Kollar man på DMI och drogdens fyr och drar av ett par meter så har man vindstyrkan i Habo.

    Det finns många fler bra ställen så det är bara att hoppas på vind och bra väder. Ses väl på stranden i så fall. Och välkomna ner till Skåne.

    /Jonas

  • maki5836

    Medlem
    10 april, 2006 vid 15:53

    Sibbarps camping ligger inte långt från klagshamn. Har också sett något bed and breakfast någonstans mellan klagshamn och vällinge, tror stället heter hököpinge… Perfekt utgångsläge för både skanör o klagshamn.

  • kate

    Medlem
    12 april, 2006 vid 09:05

    Det kommer att vara en klubbresa med GWC, så att plattvatten är supert! Vi har rest de senaste åren till Öland och tyckte att vi skulle variera lite. Ingen som vet om några stugor eller nått? Förra året var vi 34 personer. B&B blir nog lite dyrt då!
    Tack för alla bra tips!

    Kate

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 april, 2006 vid 10:05
    Kate wrote:
    Det kommer att vara en klubbresa med GWC, så att plattvatten är supert! Vi har rest de senaste åren till Öland och tyckte att vi skulle variera lite. Ingen som vet om några stugor eller nått? Förra året var vi 34 personer. B&B blir nog lite dyrt då!
    Tack för alla bra tips!

    Kate

    Jag tror att det är rätt billigt att hyra stugor på FBU gården i Höllviken, 50 m ner till vattnet. Kan det bli bättre? Skulle det inte sedan blåsa rätt riktning för Höllviken så har du hela näset. Ca 20 min till Klagshamn.

  • alexasu

    Medlem
    12 april, 2006 vid 10:33

    är inte haga vindsäkrare än klagshamn under given period?

  • el_duderino

    Medlem
    12 april, 2006 vid 10:55

    Finns, iaf fanns, vandrarhem i Hököpinge.
    Kan va värt att kolla upp…
    5-10 min till klagan!

  • joth

    Medlem
    12 april, 2006 vid 11:10

    Lomma Camping 040-41 41 94
    Finns stugor från 450:- natten. men hur många som kan bo i varje vet jag inte.

    Habo Ljung Camping 040-41 12 10
    Har inga stugor.

    Barsebäcks Camping och Stugby 046-77 63 55
    Finns stugor från 500:- natten. Men samma fråga som ovan.
    Denna camping ligger inte långt ifrån Habo ljung men det är ändå ca 10-15 min med bil. Annars kan man surfa långgrunt i barsebäck med men jag föredrar helt klart Habo Ljung.

    Habo och Lomma Campingar ligger precis vid vattnet.

  • babilidoo

    Medlem
    12 april, 2006 vid 13:18
    alexasu wrote:
    är inte haga vindsäkrare än klagshamn under given period?

    haga är vindsäkrare!?! jag har varit där 3 gånger under den perioden och jvlar va de blåste. Inte ens formula gubbs planade

    klagan o habo är bra val

  • alexasu

    Medlem
    12 april, 2006 vid 14:02

    ok, men det var väl ingen som förväntade sig att jag skulle ha nån riktig koll ändå?
    det verkar i alla fall som om det ska blåsa här nere imorgon…

  • babilidoo

    Medlem
    13 april, 2006 vid 14:50
    alexasu wrote:
    ok, men det var väl ingen som förväntade sig att jag skulle ha nån riktig koll ändå?
    det verkar i alla fall som om det ska blåsa här nere imorgon…

    hehe.. All in, habo tomorrow!!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.