Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klassiska svenska surfdagar!

  • Klassiska svenska surfdagar!

    Publicerad av surfordie på 26 oktober, 2001 vid 10:46

    Tja!
    Tänkte jag skulle berätta om en klassisk svensk surfdag…Kanske nån mer som vill berätta?

    För ganska precis ett år sedan (tror det var tors den 25:e) hade jag förmånen att få uppleva något helt otroligt i Träslövsläge, Varberg.

    Vi (Martin L, Marcus L, Lucas B och Jacke G) hade just haft en tråkig tentavecka på Chalmers och tänkte att vi skulle ta lite ledigt och passa på att utnyttja de sista njutningsbara dagarna av hösten. Prognosen verkade hyfsad och vi drog redan på tisdagen till Varberg och fick en helt ok eftermiddag med 5,5 och solsken. Efter surfet drog vi och sov över i Falkenberg.

    Följande morgon var vinden ganska tveksam och vi drog upp mot Varberg igen. Det regnade och ingen var direkt pepp på att segla. Men efter en Mc-lunch, beslöt vi att rigga och vänta på vinden. Bra beslut visade det sig att vara, för efter det ökade vinden (syd-västlig) konstant och vågorna rullade in i riktiga långa linjer. Perfekt riktning för både hopp och ridning.

    Tillslut var det övertryck i 4,7:an och vågorna var stundtals loggo-höga. Jag trodde knappt att det var sant att man kunde få sådana här snuskigt sköna förhållanden i Svea, men så var falllet och jag fick vibbar från Coro Beach i Geraldton, Oz. Flera locals sa att det var den bästa dagen på flera år, så vi var ganska glada över att ha tajmat den! På vägen hem till Gbg var alla SÅ nöjda och efter en pizza på Dorado somnade man med ett leende på läpparna.

    Kolla attachmenten (coronation Beach), ta bort solen och den blå himlen annars har du snudd på de förhållanden som rådde:)

    Det var en klassisk svensk dag…
    Ha det bra!
    jake

    surfordie svarade 22 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klassiska svenska surfdagar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.