Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Klitmöller

  • Klitmöller

    Publicerad av donron på 27 juli, 2012 vid 21:48

    Hallåj!

    Har lite planer på att dra till klitmöller och har ett par frågor ang. detta ställe.

    Finns det några rum eller stugor att hyra där till bra pris (behöver i princip bara tak över huvudet) som någon kan tipsa om?

    Vi hade ju tänkt att både kitea samt vågsurfa och då har jag hört att det ska ligga bra spots runt omkring eller strax utanför klitmöller med både vågor och plattvatten?

    tacksam för svar.

    above_the_law svarade 11 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • haze

    Medlem
    29 juli, 2012 vid 00:18

    Närmsta plattvattnet är 35 km bort men då är det iofs sjukt platt.. Vågspots finns det massor av. Bara att kolla med alla locals. Är mer eller mindre inga hemliga spots där då vi är glada för alla som surfar. Med andra ord inte som i Sverige…

    Boende finns till bra pris. Kolla med Rasmus på Westwind. Han har Bed and breakfast där…

  • donron

    Medlem
    29 juli, 2012 vid 21:01

    Tack för ditt svar Haze.
    Jag har försökt att komma in på http://www.westwind.dk men sidan verkar inte fungera dessvärre :/
    Hur får man tag på denna Rasmus annars?

    Hade tänkt dra iväg på en roadtrip ganska så snart 🙂

  • above_the_law

    Medlem
    29 juli, 2012 vid 22:32
    DonRon;694179 wrote:
    Hallåj!

    Har lite planer på att dra till klitmöller och har ett par frågor ang. detta ställe.

    Finns det några rum eller stugor att hyra där till bra pris (behöver i princip bara tak över huvudet) som någon kan tipsa om?

    Vi hade ju tänkt att både kitea samt vågsurfa och då har jag hört att det ska ligga bra spots runt omkring eller strax utanför klitmöller med både vågor och plattvatten?

    tacksam för svar.

    Välj Norre V 10 min söder om K Möller istället! Bättre priser, bättre vågor och trevligare attityd ö h t! Billigt boende kan du få via gamla Folkes (kommer inte ihåg vad butiken/surf hostel heter nu, men var där för en v sedan och de höll RIKTIGT BRA PRISER! Dessutom kan jag varmt rek Hotel Klitheden om du vill ha lite bekvämare med fam till bra pris ca 500 per natt med frukost! Finns ett helt hus mitt emot restaurangen bredvid gamla Folkes (ca 300 m fr vattnet) för +6 pers som de hyr ut för 5000/v nu under högsäsong och för 1500:- under lågsäsong (2500:- mellansäsong), kolla med deras turistbyrå vet ja!
    Här lite foton från senaste resan (OBS! Det sista är från K Möller och alla de andra från Norre V…)
    Cheers! Nicco

  • above_the_law

    Medlem
    29 juli, 2012 vid 22:43
    DonRon;694179 wrote:
    Hallåj!

    Har lite planer på att dra till klitmöller och har ett par frågor ang. detta ställe.

    Finns det några rum eller stugor att hyra där till bra pris (behöver i princip bara tak över huvudet) som någon kan tipsa om?

    Vi hade ju tänkt att både kitea samt vågsurfa och då har jag hört att det ska ligga bra spots runt omkring eller strax utanför klitmöller med både vågor och plattvatten?

    tacksam för svar.

    Välj Norre V 10 min söder om K Möller istället! Bättre priser, bättre vågor och trevligare attityd ö h t! Billigt boende kan du få via gamla Folkes (kommer inte ihåg vad butiken/surf hostel heter nu, men var där för en v sedan och de höll RIKTIGT BRA PRISER! Dessutom kan jag varmt rek Hotel Klitheden om du vill ha lite bekvämare med fam till bra pris ca 500 per natt med frukost! Finns ett helt hus mitt emot restaurangen bredvid gamla Folkes (ca 300 m fr vattnet) för +6 pers som de hyr ut för 5000/v nu under högsäsong och för 1500:- under lågsäsong (2500:- mellansäsong), kolla med deras turistbyrå vet ja!
    Här lite foton från senaste resan (OBS! De två sista är från K Möller och alla de andra från Norre V…)
    Cheers! Nicco
    Äh, verkar inte funka med fotona… Suck!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Klitmöller

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.