Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kliva upp tidigt på torsdag Skälåker

  • Kliva upp tidigt på torsdag Skälåker

    Publicerad av getwet på 1 augusti, 2006 vid 23:07

    det ser ut som vi 08or får kliva upp tidigt på torsdags morgon, ingen sovmorgon direkt. Många GPS:er och nyslipade fenor på Skälåker hoppas jag.

    mike_tabou svarade 17 år, 9 månader sedan 16 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • fastlandsguten

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 04:56

    Hörde av mina föräldrar att du figurerar in Nynäshmanposten?:) När kommer du till Gotland? hälsar, Peter

  • getwet

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 06:22

    På måndag, men jag överväger att boka om redan till på lördag, om det går, både bil o släp…prognosen ser ju mer än lovande ut!

    Fem minuter senare har dom skrivit ned rapporten….blir nog måndag, satans helvetes djävla förbannade skit attans också! det såg ju så bra ut:mad:

    Och visst var jag med i den internationellt megastora nyhetsmediebevakaren Nynäsblaskan….helsida, deru!:smile:

  • marden

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 09:49
    getwet wrote:
    det ser ut som vi 08or får kliva upp tidigt på torsdags morgon, ingen sovmorgon direkt. Många GPS:er och nyslipade fenor på Skälåker hoppas jag.

    är skälsåker det bästa vi har att erbjuda på no?börjar tvila på stället efter alla bomar dit men det kanske är vädrets fel och inte spoten?som foreceka ser ut för tillfället kommer min gps och nya vassa fenor vara där imorrgon bitti.
    annars börjar träden gunga redan nu här hemma så det blir kanske en tur i kväll istället frågen är vart om det är ost

  • larry

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 09:59
    Mården wrote:
    getwet wrote:
    det ser ut som vi 08or får kliva upp tidigt på torsdags morgon, ingen sovmorgon direkt. Många GPS:er och nyslipade fenor på Skälåker hoppas jag.

    är skälsåker det bästa vi har att erbjuda på no?börjar tvila på stället efter alla bomar dit men det kanske är vädrets fel och inte spoten?som foreceka ser ut för tillfället kommer min gps och nya vassa fenor vara där imorrgon bitti.
    annars börjar träden gunga redan nu här hemma så det blir kanske en tur i kväll istället frågen är vart om det är ost

    Har inte heller så goda erfarenheter av Skälåker.

    Tips på andra NO spots mottages gärna.

    //Larry

  • xhib

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 10:24
    LARRY wrote:
    Mården wrote:
    getwet wrote:
    det ser ut som vi 08or får kliva upp tidigt på torsdags morgon, ingen sovmorgon direkt. Många GPS:er och nyslipade fenor på Skälåker hoppas jag.

    är skälsåker det bästa vi har att erbjuda på no?börjar tvila på stället efter alla bomar dit men det kanske är vädrets fel och inte spoten?som foreceka ser ut för tillfället kommer min gps och nya vassa fenor vara där imorrgon bitti.
    annars börjar träden gunga redan nu här hemma så det blir kanske en tur i kväll istället frågen är vart om det är ost

    Har inte heller så goda erfarenheter av Skälåker.

    Tips på andra NO spots mottages gärna.

    //Larry
    Näsbypark är väl hyfsat på NO.

  • svenne

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 11:12

    Jag tror tyvärr att Skälåker är det bästa vi har på NO.
    Det ligger en bra camping med stugby där, kanske slagga över ikväll?..

  • johan

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 12:47
    Svenne wrote:
    Jag tror tyvärr att Skälåker är det bästa vi har på NO.
    Det ligger en bra camping med stugby där, kanske slagga över ikväll?..

    Håller med Svenne.
    Det är ganska riktnings känsligt, och blir betydligt osäkrare på N och helt värdelöst på NV.
    Jag åker dit efter jobbet om det blåser.

    Johan

  • Oregistrerad

    Gäst
    2 augusti, 2006 vid 14:13

    Tjena,

    Jag drar till skälåker nu, 16.30. Men efter felitånkontakt med snubbar där vid 14.00 så blåser det åtminstonde 6.5m2. Sedan dess har ju även fyrarna ökat.
    Jag rapporterar givetvis på smurfnet.se.
    Har vässat naglarna … gills det? 🙂

    Mvh,

  • Oregistrerad

    Gäst
    2 augusti, 2006 vid 17:05

    Enligt prognoserna skall de ju blåsa mer ost imorgon. Är då Skälåker det bästa stället imorgon? Vet ni något på norra på Värmdö eller Djurö som är bra surf?

  • kinabalu

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 17:49

    Har oxå kört bom på skälåker några gånger, så det hör inte till mina favoritställen (har faktiskt aldrig lyckats segla där…).

    Någon som varit på Lillsved? Ligger ju lång ut. Ser bra ut på kartan. Jag åker nog hellre dit än till Skälåker.

  • larry

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 19:47
    LARRY wrote:
    Har inte heller så goda erfarenheter av Skälåker.

    Tips på andra NO spots mottages gärna.

    //Larry

    Hade faktiskt rätt bra surf mellan kl två och halv fem sen tunnade det ut. Vet inte om det ökade på kvällen igen.

    //L

  • gustav-s

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 19:57
  • jaz

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 20:05
    Kinabalu wrote:
    Har oxå kört bom på skälåker några gånger, så det hör inte till mina favoritställen (har faktiskt aldrig lyckats segla där…).

    Någon som varit på Lillsved? Ligger ju lång ut. Ser bra ut på kartan. Jag åker nog hellre dit än till Skälåker.
    Lillsved ser ju riktigt bra ut men lite långt. Ser ut att kunna bli lite vågor där dock på SO-O. Någon med erfarenhet??
    Men hur är det vid de små vägarna som ligger utmed smådalarövägen tex. vid Dalarö Folkhögskola eller Stranden. Det ser ju ut som hela Jungfrufjärden ligger öppen åt NO-SO!?
    Är det någon som seglat där? Går det parkera någonstans där?

  • waterboy

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 20:19
    Techno283 wrote:
    Vi kommer vara några stycken på mjölkudden i Saltsjö-Boo i morgon. Har inte kört där själv på NO men det ska funka bra på allt från SO – NO.
    Baggen är ju alltid ganska byig men det kan vara ett alternativ.

    Mjölkudden:
    http://kartor.eniro.se/query?what=map&mapstate=5%3B1642214.0%3B6579478.0%3B0%3B1639344.0%3B6581755.0%3B1645086.0%3B6577203.0%3B&mapcomp=%3B%3B%3BMj%F6lkudden%3B%3B%3B13247%3BSALTSJ%D6-BOO%3B%3B%3B%3B%3B1642214.0%3B6579478.0%3B%3B%3B%3B%3Bmaps_place.2817585.21&streetname=mj%F6lkudden&streetnumber=&city=&heading_exact=&heading=&company_name=&ns=&as=t&ax=&imgmode=&ms=0

    /Gustav

    Tjenna!

    Är det NO borde Seglarvägen på Baggensudden i Saltsjöbaden vara bättre än Mjölkudden i Saltsjö-Boo. Där kan vinden hämta sig lite mer än på Mjölkudden. Jag drar nog dit iaf.

    /abbe

  • jonasp

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 20:27

    jag tycker alltid vinden lyfter vid seglarvägen så man måste kryssa upp en del för att få bra vind. fast jag kommer förmodligen pröva där efter jobbet imorgon ändå.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kliva upp tidigt på torsdag Skälåker

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.